اتحادیه اروپا گوگل را جریمه کرد
با فناوری: به گزارش با فناوری، اتحادیه اروپا امروز گوگل را به علت سوءاستفاده از موقعیت انحصاری خود در بازار فناوری تبلیغات ۳.۵ میلیارد دلار جریمه کرد. این جریمه گوگل اتحادیه اروپا یکی از سنگین ترین تنبیهات مالی تاریخ صنعت تکنولوژی به حساب می آید که آینده کسب و کار تبلیغاتی این غول فناوری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
به گزارش با فناوری به نقل از خبر آنلاین و بر طبق گزارش گجت نیوز، کمیسیون اروپا بعد از بررسی های گسترده که از سال ۲۰۲۱ شروع شده بود، نتیجه گرفته که اقدامات ضدرقابتی گوگل هزینه های تبلیغ دهندگان و ناشران را افزایش داده است. این افزایش هزینه ها در نهایت به مصرف کنندگان هم منتقل شده و قیمت های بالاتری را برای آنها به دنبال داشته است. وزارت دادگستری آمریکا هم اقدامات مشابهی ضد گوگل درحال پیگیری است.
چرا اتحادیه اروپا گوگل را جریمه کرد؟ کمیسیون اروپا در اعلامیه رسمی خود اعلام نمود که گوگل از موقعیت غالب خود در فناوری تبلیغات سوءاستفاده کرده است. برمبنای یافته های این پژوهش، شرکت گوگل اقدامات ضدرقابتی انجام داده که منجر به کاهش رقابت در بازار تبلیغات آنلاین شده است.
مطالعات نشان می دهد که این اقدامات نه فقط بر رقبای گوگل تاثیر منفی گذاشته، بلکه هزینه های تبلیغات را برای کسب و کارها افزایش داده است. این مساله در نهایت به قیمت های بالاتر برای مصرف کنندگان نهائی منجر گردیده است.
۵ نکته کلیدی در رابطه با جریمه گوگل میزان جریمه: ۲.۹۵ میلیارد یورو معادل ۳.۵ میلیارد دلار مهلت عرضه طرح: ۶۰ روز برای عرضه برنامه توقف اقدامات ضدرقابتی احتمال تجزیه: امکان اجبار گوگل به فروش بخشهایی از کسب وکار تبلیغاتی آغاز تحقیقات: ژوئن ۲۰۲۱ شروع بررسی های رسمی واکنش گوگل: اعلام تجدیدنظرخواهی و مخالفت با تصمیم راهکارهای احتمالی برای حل بحران اتحادیه اروپا به گوگل ۶۰ روز مهلت داده تا برنامه ای برای توقف اقدامات ضدرقابتی عرضه نماید. در صورت عدم عرضه طرح قابل قبول، کمیسیون اروپا اقدامات سخت تری اعمال خواهد نمود.
یکی از احتمالات جدی، اجبار گوگل به فروش بخشهایی از کسب وکار فناوری تبلیغات است. این اقدام می تواند تاثیر عمیقی بر ساختار کلی شرکت گوگل و درآمدهای آن داشته باشد.
واکنش رسمی گوگل به این تصمیم لی-آن مولهولند، معاون رئیس و رئیس امور تنظیمی جهانی گوگل، این تصمیم را “اشتباه” خوانده و اعلام نمود که شرکت قصد تجدیدنظرخواهی دارد. وی باور دارد که این جریمه بی اساس بوده و تغییرات الزامی به هزاران کسب وکار اروپایی صدمه خواهد رساند.
مولهولند همینطور اظهار نمود که این تصمیم کسب درآمد برای کسب وکارهای اروپایی را دشوارتر خواهد نمود. این واکنش نشان دهنده مقاومت جدی گوگل در مقابل تصمیمات تنظیمی اتحادیه اروپا است.
تأثیرات جهانی بر صنعت تبلیغات آنلاین این جریمه گوگل اتحادیه اروپا تنها یک رویداد منطقه ای نیست، بلکه می تواند الگویی برای سایر کشورها و مناطق باشد. وزارت دادگستری آمریکا هم اقدامات مشابهی ضد انحصار تبلیغاتی گوگل درحال پیگیری است.
این تحولات نشان داده است که دوران انحصار بی چالش غول های فناوری درحال پایان است. کسب وکارهای کوچک و متوسط ممکنست از این تغییرات سود ببرند و فرصت های بیشتری برای رقابت پیدا کنند.
تصمیم اتحادیه اروپا ضد گوگل می تواند نقطه عطفی در تنظیم گری صنعت فناوری باشد. این رویداد نه فقط آینده گوگل، بلکه کل اکوسیستم تبلیغات دیجیتال را تحت تاثیر قرار خواهد داد و احیانا الگوی جدیدی از نظارت بر شرکت های فناوری بزرگ بوجود آورد.
این مسئله در نهایت به قیمت های بالاتر برای مصرف کنندگان نهایی منجر گردیده است. ۵ نکته کلیدی در ارتباط با جریمه گوگل میزان جریمه: ۲.۹۵ میلیارد یورو معادل ۳.۵ میلیارد دلار مهلت عرضه طرح: ۶۰ روز برای عرضه برنامه توقف اقدامات ضدرقابتی احتمال تجزیه: امکان اجبار گوگل به فروش بخشهایی از کسب و کار تبلیغاتی آغاز تحقیقات: ژوئن ۲۰۲۱ شروع بررسی های رسمی واکنش گوگل: اعلام تجدیدنظرخواهی و مخالفت با تصمیم راهکارهای احتمالی برای حل بحران اتحادیه اروپا به گوگل ۶۰ روز مهلت داده تا برنامه ای برای توقف اقدامات ضدرقابتی عرضه نماید.
منبع: bafanavari.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب