وزیر ارتباطات در گفتگو با مهر:

كلاهبرداری از تماس های بین المللی متوقف گردید

كلاهبرداری از تماس های بین المللی متوقف گردید

با فناوری: وزیر ارتباطات از توقف شیوه جدیدی از كلاهبرداری كه با استفاده از تماس بین الملل با كاربران تلفن همراه انجام می گرفت، اطلاع داد.


محمدجواد آذری جهرمی در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد كلاهبرداری چند هفته اخیر از برخی كاربران تلفن همراه با استفاده از شیوه تماس خارجی تصریح كرد: با عنایت به اینكه در این زمینه اطلاع رسانی به موقع انجام گرفت، موفق شدیم جلوی این شیوه كلاهبرداری را از همان آغاز بگیریم.
وی افزود: بررسی ها بر اساس یافته ها و گزارش شركت ارتباطات زیرساخت از آن حكایت می كند كه در مجموع، ارقامی كه به این طریق از مردم كلاهبرداری شده بود، مبلغ ۳۸۲ میلیون تومان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه كرد: مجموع این اعداد به اپراتورهای تلفن همراه اعلام گردید و شركت ارتباطات زیرساخت هم این مبلغ را از صورتحساب اپراتورها كسر كرده است.
آذری جهرمی خاطرنشان كرد: بر این اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده اند كه این مبلغ ضرر و زیان مردم را، به حساب آنها بازگردانند و در این زمینه پیامك اطلاع رسانی هم به شماره مشتركان ارسال خواهد شد.
وی اظهار داشت: این مورد در حال انجام می باشد و بزودی تمامی ضرر و زیان ها به حساب مشتركان بازمی گردد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح كرد: در اطلاع رسانی برای جلوگیری از این كلاهبرداری، از ظرفیت شبكه های اجتماعی استفاده شد و ما توانستیم با اطلاع رسانی به موقع به مردم، این شیوه كلاهبرداری را از همان ابتدا مهار كرده و متوقف نماییم.
به گزارش با فناوری به نقل از مهر، چندی قبل خیلی از كاربران تلفن همراه شاهد تماس های از دست رفته بر روی گوشیهای خود با استفاده از شماره های خارجی بوده كه در این روش كلاهبرداری، فرد تماس گیرنده به سرعت تماس برقرار شده را قطع می كرد و منتظر تماس مجدد از سمت ایران می شد. از آنجایی كه این مورد در روزهای اربعین رخ داد، خیلی از كاربران احتمال می دادند كه این تماس ها از سمت كربلا باشد و بنابراین بلافاصله مبادرت به برقراری تماس با این سرشماره های بین المللی می كردند كه درواقع این شماره ها سبب هزینه سنگینی در صورتحساب آنها می شد. در این خصوص وزارت ارتباطات به كاربران اخطار داد كه به هیچ عنوان نسبت به تماس مجدد با این شماره های بین المللی اقدام نكنند اما با این وجود گفته شد كه ۱۲۶ هزار نفر از این مدل سودجویی و تخلف، متضرر شده اند.

1397/08/17
21:43:56
5.0 / 5
4729
تگهای خبر: اپراتورها , ارتباطات و فناوری اطلاعات , شركت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است