ابداع عینك هوشمندی كه تصاویر را مستقیما روی چشم نمایش می دهد

ابداع عینك هوشمندی كه تصاویر را مستقیما روی چشم نمایش می دهد

با فناوری: محققان موسسه تحقیقاتی ˮLetiˮ كانسپت عینكی را منتشر نمودند كه به جای استفاده از لنز، تصاویر را مستقیما روی چشم به نمایش می گذارد.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، محققان اخیرا موفق شدند راه جدیدی را برای ساخت عینك های هوشمند "واقعیت افزوده"(Augmented Reality) به كار گیرند كه به جای استفاده از لنز، تصاویر در آن مستقیما روی چشم به نمایش گذاشته می شوند.
"واقعیت افزوده" یك نمای فیزیكی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم است كه عناصری را پیرامون دنیای واقعی می افزاید.
این عناصر برپایه تولیدات كامپیوتری كه با استفاده از دریافت و پردازش اطلاعات كاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیكی یا داده های GPS است، تولید می گردد.
با كمك تكنولوژی پیشرفته واقعیت افزوده می توان اطلاعات در رابطه با دنیای واقعی پیرامون كاربر را به صورت تعاملی و دیجیتالی به وی ارائه نمود. همینطور می توان اطلاعات در رابطه با محیط و اشیاء اطراف را بر روی دنیای واقعی نگاشت. نمونه اولیه تولید شده از این عینك قادر به نمایش ویدئو روی عینك نیست.
"كریستوفر مارتینز" رهبر این تیم تحقیقاتی از موسسه تحقیقاتی "Leti" اظهار كرد، ایده مقدماتی ساخت این فناوری در ابتدا به دنبال ساخت عینكی بود كه كوچك باشد و احساسی مانند عینك های معمولی تولید كند.
وی ادامه داد، توسعه این كانسپت به قوه تخیل بالایی نیازمند است چونكه در این عینك اجزای بزرگ چشمی حدف شد و از خود چشم برای شكل دادن به تصاویر استفاده شد.
وی افزود، ما تصاویر را روی سطح شیشه عینك نمی اندازیم. به جای آن اطلاعاتی را روی عینك می اندازیم كه در قالب "فوتون"(واحد كوانتومی نور یا هر نوع تابش الكترومغناطیسی) منتشر می شوند تا تصاویر گوناگون را روی چشم تولید كنند.
این عینك "پیكسل"های انفرادی را روی چشم به نمایش می گذارد سپس مغز این پیكسل ها را به تصویر ترجمه می كند.
"پیكسل" كوچك ترین جزء ساختاری یك تصویر است.
البته تابحال تنها طراحی های اولیه این عینك صورت گرفته است. محققان معتقدند نخستین مدل این عینك 300 300x پیكسل خواهد بود.
شیشه نمایشگر محصول هم تنها به شكل مربعی محدود نخواهد بود.
عناصر "هولوگرافی" كه در این عینك استفاده خواهند شد در شبكیه چشم كاملا متفاوت به نمایش درخواهند آمد.
"تمام نگاری" یا "هولوگرافی" روشی از تصویربرداری و تولید تصاویر سه بعدی است كه از نظر ثبت اطلاعات بر روی فیلم، به عكاسی شباهت دارد.
در هولوگرام یا تمام نگاری اطلاعات مربوط به هر سه بعد در تصویر ثبت شده و ناظر از دیدن تمام نگاشت احساس برجستگی در تصویر می كند.
محققان این پروژه معتقدند، این فناوری می تواند به افرادی كه دچار اختلال در بینایی هستند، كمك نماید. این پژوهش در وبسایت "Optica" انتشار یافته است.



1397/07/19
13:51:29
5.0 / 5
5221
تگهای خبر: ابداع , پژوهش , تحقیقات , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است