توسعه یك كلاه ایمنی برای افزایش عملكرد مغز

توسعه یك كلاه ایمنی برای افزایش عملكرد مغز

با فناوری: دانشمندان چینی در حال توسعه یك كلاه ایمنی با فناوری پیشرفته هستند.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از چاینادیلی، دانشمندان چینی در حال توسعه یك كلاه ایمنی برای افزایش عملكرد مغز با استفاده از نظارت و تنظیم امواج مغزی هستند.
"وی پنگفی"(Wei Pengfei) از "موسسه فناوری پیشرفته شنژن"(SIAT) آكادمی علوم چین اظهار داشت: من و دیگر محققان در حال توسعه یك سیستم تقویت عملكرد مغز با هدف بهبود توانایی مغز برای انجام وظایف پیچیده و تنظیم احساسات ناهنجار هستیم.

این كلاه ایمنی را می توان برای آموزش پرسنل ویژه در سرعت بخشیدن به افزایش حافظه و مهارت و كاهش اضطراب ناشی از تنش آنها بهره برد.

محققان امیدوراند بتوانند از این فناوری برای كمك به كودكان مبتلا به "اختلال كم توجهی - بیش فعالی"(ADHD) و افرادی كه دچار افسردگی، بیماری آلزایمر، "زبان پریشی"(aphasia) و بیماری پاركینسون هستند، استفاده كنند.

فناوری تحریك عمیق مغزی در ابتدا در دهه 1960 ظاهر شد. در ابتدای این قرن، دانشمندان فناوری "الكتروانسفالوگرام"(electroencephalogram) و فناوری واسط مغز و كامپیوتر را توسعه دادند.



وی اظهار داشت: این كلاه ایمنی در حال توسعه بر مبنای تحریك مغزی غیر تهاجمی و "فناوری تنظیمی"(regulation technology) است. كلاه ایمنی مذكور از حسگرهای الكترود انعطاف پذیر برای شناسایی امواج مغزی در هنگامیكه مغز در حال انجام كارهای مختلف است، استفاده می نماید. الكترودها هم بعد از انتشار پالس های جریان ضعیف كه می توانند به مناطق خاصی از مغز ارسال شوند، امواج مغزی را تغییر داده و وضعیت نورون ها را تنظیم می كنند. از آنجایی كه بافت مغز بسیار پیچیده است، ابتدا باید یك مدل كامپیوتری را توسعه داده و سپس ناحیه و پارامترهای مورد نظر برای تحریك را تعیین نماییم.

وی در ادامه اضافه كرد: با استفاده از آزمایشات بر روی حیوانات، ما مناطق خاص مغز در رابطه با "شناخت توجه"(attention cognition)، تنظیم عواطف، اضطراب، اعتیاد به مواد مخدر، استرس و بیماری صرع را بررسی نموده ایم.

این تیم همینطور آزمایشاتی را برای توانایی شناختی هم توسعه داده است.به عنوان مثال، شركت كنندگان می بایست این كلاه ایمنی را برای حدود 15 دقیقه روی سر خود می گذاشتند و بعد از آن موظف بودند به سرعت یك ردیف از اعداد، حروف انگلیسی یا كلمات را حفظ كنند. این آزمون برای درك میزان متوسط دقت حافظه آنها طی دو ساعت طراحی شده بود.

وی در آخر اضافه كرد: درحال حاضر ما تنها پیش نمونه این كلاه ایمنی را توسعه داده ایم و علاوه بر آن ما تابحال فقط حافظه كوتاه مدت افراد را مورد آزمایش و بررسی قرار داده ایم و ازاین رو می خواهیم كه حافظه طولانی مدت آنها را هم طی آزمایشات بعدی مورد بررسی قرار دهیم.




1397/05/04
18:17:06
5.0 / 5
4821
تگهای خبر: آزمایش , فناوری , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است