محققان آلمانی توسعه دادند؛

هدفون هایی كه سرگیجه را از بین می برند

هدفون هایی كه سرگیجه را از بین می برند

با فناوری: محققان آلمانی موسسه مدارها و سیستم های میكروالكترونیك ˮفران هوفرˮ یك هدفون مخصوص ابداع نموده اند كه سرگیجه را درمان می كند.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، سرگیجه یك وضعیت بسیار رایج است، اما ارزیابی و درمان آن دشوار است. در این راستا، یك كنسرسیوم آلمانی، همچون محققان موسسه مدارها و سیستم های میكروالكترونیك "فران هوفر"(Fraunhofer)، سیستم بیوفیدبك "EQUIVert" مبتنی بر هدفون را توسعه دادند.
ادعا شده است كه این سیستم قادر به درك و درمان این وضعیت است.
"EQUIVert" به صورت خاص برای درمان سرگیجه ناشی از مشكلات حفظ تعادل در گوش درونی طراحی شده است. این هدفون در واقع این اندام را اصلاح نمی كند، اما در عوض ادعا شده كه دیگر سیستم های حسی و تعادلی بدن را برای جبران اختلال عملكرد گوش درونی آموزش می دهد.
با استفاده از این هدفون، كاربر به صورت شفاهی با استفاده از یك سری تمرینات هدایت می شود، در حالیكه تلاش می كند تا به اصطلاح "موقعیت تعادل" را حفظ كند كه در آن سر و بدن صاف نگه داشته می گردد و تعادل حفظ می گردد.
با این حال، با عنایت به نقص در اركان گوش درونی، ممكن است فرد زمانی كه فكر می كند كه صاف ایستاده است، به صورت ناخودآگاه به یك طرف متمایل شود.



این هدفون با استفاده از شتاب سنج یكپارچه و حسگرهای چرخشی، هنگامی كه كاربر در حال انحراف به یك طرف است تشخیص می دهد و با استفاده از نشانه های صوتی، مشكل را برطرف می كند.
مثلا اگر فرد به سمت راست متمایل شود، پس هدفون از آن سمت صدا می دهد.
به این ترتیب، بعد از تمرینات مكرر آموزشی كه تمرینات، پیشرفته تر و پیشرفته تر می شوند، بدن به صورت رسمی یاد می گیرد تعادل خویش را به صورت صحیح نگه دارد و آن چیزی كه اندام تعادلی گوش درونی می گوید را نادیده بگیرد.
طراحان ادعا می كنند هنگامی كه این اتفاق می افتد، سرگیجه از بین رفته است.
در حالی كه این هدفون ها جهت استفاده در خانه طراحی شده اند، آنها همینطور می توانند به یك كامپیوتر در مطب یك دكتر متصل شوند و نرم افزار اختصاصی را اجرا كنند.
با استفاده از این برنامه، پزشك می تواند اندازه گیری دقیق نوسان بدن بیمار را ببیند و از آن برای اندازه گیری شدت سرگیجه خود استفاده نماید.
همانطور كه بیمار به آموزش با هدفون ادامه می دهد، پیشرفتش می تواند نظارت شود.
اگر جذب سرمایه برای تولید انبوه این هدفون موفقیت آمیز باشد، امید است كه از ماه مه در دسترس قرار گیرد و قیمت آن حدود 797 دلار باشد. البته این هدفون هنوز در حال طی مراحل تایید جهت استفاده پزشكی هستند.



1396/12/12
23:24:19
5.0 / 5
4503
تگهای خبر: كاربر , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است