تولید مقاوم ترین لباس اسكی با ابریشم عنكبوت

تولید مقاوم ترین لباس اسكی با ابریشم عنكبوت

با فناوری: پژوهشگران از تولید نمونه اولیه یك لباس اسكی اطلاع داده اند كه از نظر میزان مقاومت و استقامت در دنیا بی نظیر و با ابریشم عنكبوت تولید شده است.



به گزارش با فناوری به نقل از دیجیتال ترندز، شركت گلدوین تولیدكننده انواع پوشك ورزشی و شركت تحقیقاتی اسپایبر با همكاری یكدیگر توانسته اند این لباس را با استفاده از نوعی پروتئین موسوم به QMONOS تولید كنند كه برگرفته از ابریشم عنكبوت است.
مقاومت كششی یك ابریشم ضخیم برابر با فولاد بوده ولی چگالی ابریشم های پروتئینی، یك ششم فولاد است. یعنی یك رشته از این الیاف به طول محیط كره زمین، كمتر از ۵۰۰ گرم وزن خواهد داشت. خاصیت كششی این نوع ابریشم به گونه ای است كه بدون اینكه پاره شوند می توانند چهار برابر طول خود كش بیایند. استقامت بی نظیر، عمر بسیار بالا و مقاومت در برابر سرما و گرمای شدید همچون مزایای ابریشم یادشده است.
این نخستین بار است كه یك لباس اسكی بدون استفاده از مواد پتروشیمی تولید شده و انتظار می رود تولید انبوه لباس یادشده صنعت تولید پوشاك را متحول سازد. لباس یادشده نخستین بار در نمایشگاهی در شهر دنور آمریكا از ۲۵ تا ۲۸ ژانویه به نمایش درآمده است. قیمت نهایی این پوشاك منحصر به فرد و زمان عرضه آن به بازار هنوز مشخص نمی باشد.

1396/11/08
13:13:19
5.0 / 5
5318
تگهای خبر: تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است