رقابت ۴۱ طرح فناورانه در چالش بهبود خواص كامپوزیت های پلیمری

رقابت ۴۱ طرح فناورانه در چالش بهبود خواص كامپوزیت های پلیمری

با فناوری: فرایند ارزیابی ۴۱ طرح فناورانه در چالش بهبود خواص مهندسی كامپوزیت های پلیمری با استفاده از فناوری نانو شروع شد.



به گزارش با فناوری به نقل از ستاد ویژه توسع فناوری نانو، سیزدهمین چالش فناوری نانو با عنوان «بهبود خواص مهندسی كامپوزیت های پلیمری با استفاده از فناوری نانو» از جانب ستاد توسعه فناوری نانو برگزار گردید. فرآیند ثبت نام این چالش از تاریخ ۱۱ آذرماه شروع شد و در تاریخ ۱۷دی ماه به آخر رسید. با اتمام مهلت ثبت نام در سیزدهمین چالش فناوری نانو، فرآیند ارزیابی طرح های دریافتی شروع شده است.
در حال حاضر كاربرد پلیمرها تنها محدود به حوزه های نوظهور و نوین نمی گردد و در چند دهه اخیر جانشین موادی مانند چوب، فلزات و سایر تركیبات معدنی در كاربردهای مرسوم شان شده اند. امروزه ساختارهای كامپوزیت پلیمری با فرآیندپذیری و سازگاری بالای خود نقش مهمی در غلبه بر چالش تامین مواد با كارایی بالا در صنایع مختلف ایفا كرده اند.
همچنین با استفاده از فناوری نانو در صنعت پلیمر و كامپوزیت، چشم انداز بسیار روشنی در این حوزه ترسیم شده است. در بین انواع نانوكامپوزیت های پایه سرامیكی، پایه فلزی و پایه پلیمری، هم اكنون بیشترین توجه معطوف به پایه پلیمری هاست. همینطور تقویت كننده های نانوكامپوزیت ها برخلاف تقویت كننده های مرسوم خواصی مكانیكی مانند استقامت كششی، استقامت تسلیم و مدول یانگ به صورت چشمگیری افزایش می یابد.
در این راستا و با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، شركت های دانش بنیان و سایر مراكز تحقیقاتی و پژوهشی كشور، این مساله با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه فناوری نانو در قالب یك رقابت فناورانه با عنوان «چالش بهبود خواص مهندسی كامپوزیت های پلیمری با استفاده از فناوری نانو» به فراخوان گذاشته شد.
در طول زمان ثبت نام این چالش، ۴۱ طرح مفهومی از جانب محققان و فناوران دریافت شد كه بیش از ۷۰ درصد از این تعداد دارای نمونه اولیه ای از طرح خود بودند.
بیش از ۵۰ درصد طرح های دریافتی در قالب گروهی در این رقابت ثبت نام شده است كه در بین آن ها ۹ شركت هم حضور دارد. در ادامه هم اینفوگرافی از طرح ها و شركت كنندگان این چالش عرضه شده است.

1396/10/20
18:55:40
5.0 / 5
4457
تگهای خبر: شركت , فناوری , مهندس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است