محققان دانشگاه كوئینزلند:

نویز سفید در بهبود عملكرد یادگیری موثر است

نویز سفید در بهبود عملكرد یادگیری موثر است

با فناوری: مطالعات جدید نشان داده است كه ˮنویز سفیدˮ White noise)) سبب بهبود عملكرد یادگیری می گردد.



به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از تكنولوژی، همه افراد در هر زمانی نیاز به مطالعه دارند. حتی اگر به مدرسه یا دانشگاه نمی روید برای رشد شخصیت تان و در كل انسانی آگاه بودن باید روزانه مطاله كنید.

اما از نظر شما چه مكانی برای مطاله بهتر است؟ به قول محققان دانشگاه كوئینزلند اگر قصد افزایش توانایی یادگیری تان را دارید محیط آرام و بی صدا نمی تواند گزینه مناسبی باشد.

ˮنویز سفیدˮ سیگنال های تصادفی با حجم یكسان اما فركانس های مختلف هستند. این صدا كاملا آرام است و صدای اقیانوس یا پرواز دریك جت را برای افراد تداعی می كند.

مطالعه جدید نشان داده است كه مطالعه در كنار ˮنویز سفیدˮ درمقایسه با مطالعه در سكوت كامل كه معمولا اغلب مردم ترجیح می دهند، می تواند عملكرد یادگیری را افزایش دهد.

دانشمندان تنها بر یك وجه یادگیری یعنی یادگیری لغات جدید تمركز داشتند. این چیزی است كه مردم در تمام موضوعات مختلف و نه تنها حین یادگیری یك زبان جدید باید انجام دهند. با این حال دانشمندان نمی گویند كه نویز سفید بر یادگیری موضوعات دیگر تاثیر ندارد.

دانشمندان طی آزمایشاتی دریافتند افرادی كه حین یادگیری لغات جدید به نویز سفید گوش می دهند بسیار دقیق تر از كسانی كه در سكوت مطاله می كنند، لغات را به خاطر می آورند.

این تحقیق بر روی هشت فرد بزرگسال سالم انجام و از آنها خواسته شد تا اسامی تصاویر مختلف ناآشنا را بخاطر بسپارند. اسامی و تصاویر بر روی صفحه نمایش كامپیوتر برای مدت معینی نمایان بود.

نیمی از شركت كنندگان در سكوت و نیمی دیگر در حین پخش نویز سفید درحال یادگیری بودند. شركت كنندگان پنج مرحله یادگیری را گذراندند. بعد ازهر مرحله تصاویر ناآشنا نشان داده می شد و آنها باید اسامی شان را می نوشتند.

به نظر می رسد نویز سفید به جای ساده كردن پروسه یادگیری لغات خارجی، ظرفیت افزایش توانایی یادگیری را دارد. گفتنی است در طول آزمون نویز سفید پخش نمی شد.

بنظر می رسد نویز سفید به تمركز افراد حین انجام كار كمك می نماید.

با این حال دانشمندان به تحقیقات خود درباره ارتقای عملكرد شناختی در كنار نویز سفید و پیشرفت تك تك افراد با برنامه های مدون، ادامه می دهند.

آنتونی آنگوین، یكی از نویسندگان این مطالعه، اظهار داشت: زمانی كه ما آثار قابل توجه نویز سفید را بر بزرگسالان سالم مشاهده نماییم مایلیم مطالعه بر روی افرادی كه از نظر یادگیری یا زبانی مشكل دارند هم انجام دهیم تا ببینیم آیا نویز سفید در عملكرد یادگیری شان تاثیر خواهد داشت یا خیر.

نكته جالب اینست كه هم اكنون جمعیت قابل توجهی از مردم از نویز سفید استفاده می نمایند.

دستگاه های نویز سفید همانند موسیقی های نویز سفید در شبكه اجتماعی یوتیوب پرطرفدار هستند زیرا به قول مردم در بهبود خوابیدن و تمركز تاثیر دارند.




1396/10/07
20:32:36
5.0 / 5
4660
تگهای خبر: شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است