ستاری در محفل یلدایی استارتاپ ها:

رشد استارتاپ ها زمینه ساز تحقق اقتصاد دانش بنیان می گردد

رشد استارتاپ ها زمینه ساز تحقق اقتصاد دانش بنیان می گردد

با فناوری: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاكید بر ضرورت یكپارچگی جامعه استارتاپی اظهار داشت: رشد استارتاپ ها زمینه ساز تحقق اقتصاد دانش بنیان می گردد.



به گزارش با فناوری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در یلدای كارآفرینان استارتاپی كه با حضور جمعی از صاحبان كسب و كارهای نوآور و استارت آپی ایران برگزار گردید اظهار داشت: عملكرد استارتاپ های ایران در چند سال اخیر نشان داده كه راه این اكوسیستم برای رفاه و آبادانی كشور باز شده است.
وی اضافه كرد: مهمترین لازمه تحقق اقتصاد دانش بنیان و جامعه استارتاپی، زیست بوم كارآفرینی است آنچه كه در این حوزه می تواند ساختار اقتصادی را شكل دهد حركت هماهنگ و رو به جلوی تمامی بخش های زیست بوم كارآفرینی است.
ضرورت یكپارچگی و هماهنگی جامعه استارتاپی
رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این كه مهمترین بازیگر میدان اقتصاد دانش بنیان كشور صاحبان كسب و كارهای استارتاپی و دانش بنیان هستند اظهار داشت: كوشش برای بهبود محیط كسب و كار دانش بنیان به به یكپارچگی، هماهنگی و درك مشترك صاحبان استارتاپ ها وابسته است و در این صورت است كه زیست بوم كارآفرینی و نوآوری در مسیر توسعه و پیشرفت حركت می كند.
ستاری ادامه داد: شكل گیری و فعالیت انجمن صنفی استارتاپی می تواند به حل چالش های فعالان این حوزه و یكپارچگی برای كمك به تقویت زیست بوم كارآفرینی و نوآوری كمك نماید.
برداشته شدن انحصارها و موانع با نقش آفرینی استارتاپ ها
ستاری، با اشاره به اینكه حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد دانش بنیان می تواند زمینه ساز از میان برداشته شدن انحصار ها و موانع فراروی استارتاپ ها شود اضافه كرد: با عنایت به ساختار اقتصاد نفتی كه ساز و كارهای دست و پاگیر برای راه اندازی كسب و كار با چالش های متعددی مواجهند، جهت گیری صحیح به سمت اصلاح اقتصاد یاد شده با اعتماد داخلی فعالان این عرصه محقق می گردد.
وی اضافه كرد: حضور تعدادی از استارتاپ ها در بازار بورس كشش خوبی را در این بازار بوجود آورده است و افزایش سهام و بالارفتن میزان ارزش افزوده این شركت ها می توانند انگیزه لازم را در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این عرصه پر ظرفیت تولید كند.
آمادگی دانشگاه ها برای شكل گیری محیط مساعد كسب و كار نوآور
وی با اشاره تغییر حركت دانشگاه ها به سمت حمایت از استارتاپ ها اظهار داشت: دانشگاه ها در حال بدل شدن به یك محیط كسب و كار مساعد برای كسب و كارهای خلاق است و به تدریج آموخته اند كه برای كسب درآمد به دولت متكی نباشند.
وی اضافه كرد: هم اكنون بیش از ۲۸۰ شركت استارتاپی اطراف دانشگاه صنعتی شریف، مشغول فعالیت هستند كه ۵۳۰۰ نفر را به كار مشغول كرده اند این امر نشان داده است زمینه تبدیل شدن محیط پیرامونی دانشگاه ها به یك محیط مساعد برای كسب و كار دانش بنیان در حال محقق شدن است.

1396/09/30
14:04:43
5.0 / 5
4499
تگهای خبر: فناوری , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است