ستاری در بازدید از اسنپ:

حذف واسطه ها مهم ترین خصوصیت استارتاپ هایی مانند اسنپ است

حذف واسطه ها مهم ترین خصوصیت استارتاپ هایی مانند اسنپ است

با فناوری: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن بازدید از شركت اسنپ اعلام نمود رشد استارتاپ ها و شركت های دانش بنیان زمینه ساز ورود اقتصاد كشور به عرصه بین المللی است.



به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید از استارتاپ اسنپ، مهم ترین رسالت كسب و كارهای خلاق حوزه خدمات، بهبود و اصلاح فضای كسب و كار این حوزه و از میان برداشتن موانع و واسطه های عرضه خدمات مطلوب به مشتری دانست و اضافه كرد: كسب و كارهای نوآور و خلاق به واسطه رشد فزاینده و نوآوری های منحصربه فردی كه دارند، زمینه را برای تحقق اقتصاد دانش بنیان فراهم می كنند.
ستاری، به توانمندی استارتاپ ها در متحول ساختن ساختارهای خدماتی پیشین و عرضه شكلی تازه از خدمات اشاره و عنوان كرد: حذف واسطه ها و ارتباط مستقیم با عرضه خدمات و قابلیت های جدید، مهم ترین خصوصیت استارتاپ ها است كه ساختارهای سنتی پیشین را دست خوش تحول و دگرگونی می سازد. همینطور قیمت ها شكسته شده و دسترسی ها كاربران را بالاتر می برد.
چالش های فراروی جامعه استارتاپی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، ساختارهای سنتی و تعارض های قانونی را از عمده ترین چالش های فراروی استارتاپ ها برشمرد و خاطرنشان كرد: ماهیت استارتاپ ها خلق یك ایده یا خدمت تازه وسرعت بالا سرعت بالای رشد این نوع كسب و كارهاست به طوری كه بعضی از آنان در هفته رشد چندبرابری دارند، بر همین اساس، ایتدا این شركت ها حركت می كنند و سپس قانون وارد میدان می گردد و طبیعی است در آغاز راه، ناهماهنگی هایی میان استارتاپ ها و ساختارهای قانونی به وجود بیاید كه البته استارتاپ ها می بایست هم سو با قوانین حركت كنند.
رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، راه حل اساسی برای پذیرش كسب و كارهای خلاق از جانب جامعه را توسعه فرهنگ كارآفرینی و نوآوری عنوان نمود و اضافه كرد: رشد استارتاپ ها به خصوص در حوزه خدمات به واسطه رشد فزاینده و سرعت بالا نیازمند همخوانی و فرهنگ سازی جامعه برای پذیرش این كسب و كارها است.
وی با بیان این كه مسیر فعالیت شركت های دانش بنیان و استارتاپ ها به مرور در حال هموار شدن است، ابراز كرد: جامعه دانش بنیان و استارتاپی كشور، چالش های روزهای نخست شكل گیری را پشت سر گذاشته است و اكنون این شركت ها در جایگاهی قرار دارند كه به خوبی از جانب جامعه پذیرفته شده اند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با بیان این كه دولت می تواند با رفع موانع مختلف و تولید زیرساخت های لازم فضا را برای خلق نوآوری توسط كسب و كارهای این چنینی مناسب كند، ادامه داد: مهم ترین و كلیدی ترین نقش دولت در كمك به شركت های نوآور، تولید بستر مناسب برای فعالیت آنان است.
وی خاطرنشان كرد: ورود دولت به این بازار مانع رشد فعالیت این شركت ها می گردد و بهتر است به جای اینكه به دنبال حمایت دولتی باشیم اجازه دهیم شركت های استارت آپی كارشان را انجام دهند.

حركت هم سو و هماهنگ استارتاپی ها زمینه ساز حل مشكلات
ستاری، با اشاره به نقش معاونت علمی و فناوری و دیگر نهادها در حل مشكلات شركت های استارتاپی اظهار داشت: هم اكنون مشكلات نسبت به دو سال قبل به شدت قابل توجه ای كاهش پیدا كرده و دست كم چالش از بود و نبود استارت آ‍پ ها به چگونگی فعالیت آن ها رسیده است.
وی در ادامه با بیان این كه بخشی از حل مشكلات شركت های استارت آ‍پی با هم سویی و متحد شدن این شركت ها با یكدیگر حل شدنی است، اظهار نمود: بعضی از این مشكلات توسط خود همین كسب و كارها به وجود می آید یعنی این شركت ها خودشان هم با خودشان متحد نیستند و در بازار رقابت به یكدیگر رحم نمی كنند.
حركت دانشگاهیان در مسیر كسب و كارهای نوآور
ستاری، ضرورت حركت نسل دانشگاهی كشور در مسیر نوآوری و ایستادگی در برابر چالش های پیش رو را خاطرنشان كرد و اضافه كرد: نسل جوان و خلاقی كه بنیانگزار كسب و كارهای نوآور ایرانی هستند باید با قدرت و اعتماد به نفس در مسیر خلاقیت و نوآوری روبه جلو گام بردارند و با عرضه خدمات مطلوب ضمن تولید ارزش افزوده، رشد اقتصاد دانش بنیان و رشد تولید ناخالص داخلی را محقق كنند.
وی همینطور مهم ترین لازمه برای حركت روان تر استارتاپ ها و حركت دانشجویان به سمت شكل دادن این شركت ها را تحقق زیست بوم كارآفرینی و نوآوری دانست و اضافه كرد: مهم ترین چالش كسب و كارهای نوآور، وام های دولتی نیست و تمامی نمونه های موفق استارتاپی بر اساس نقش آفرینی بخش خصوصی در حمایت از این شركت ها، ورود صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر به میدان و مساعد كردن فضای جامعه و دولت در جهت فعالیت شكل گرفته اند.
وجود زمینه برای حضور در بازارهای بین المللی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان این كه خیلی از استارتاپ های ایرانی به حدی از بلوغ رسیده اند كه رقیبی توانمند برای نمونه های خارجی به شمار می روند، اظهار نمود: اكنون زمینه ای مناسب فراهم شده است تا استارتاپ های كشورمان گستره فعالیت و دامنه عرضه خدمات خویش را از ایران فراتر ببرند و با تكیه به قابلیت های منحصر به فردی كه دارند، در عرصه تولید ثروت، ارزش افزوده از محل نوآوری و كارآفرینی به موفقیت های تحول آفرین دست پیدا كنند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان، با بیان این كه نیاز عمومی جامعه و خواست مردم، هدایتگر مسیر حركت استارتاپ ها است، اضافه كرد: كسب و كارهای نوپا كه همواره جلوتر و با سرعتی بالاتر نسبت به ساختارهای پیشین حركت می كنند، بر اساس این خواست مردم شكل گرفته اند و ازاین رو حضور استارتاپ های خارجی در عرصه رقابت نه تنها یك تهدید، بلكه می تواند فرصتی پرارزش برای ارتقا و رونق بیش تر این كسب و كارها تولید كند.
ستاری، مهم ترین سرمایه كسب و كارهای موفق را اعتماد و اطمینان جامعه دانست و اظهار داشت: با ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان و شناخت جامعه از فضای كسب و كارهای نوآور، درهای جدیدی به سمت شركت ها گشوده خواهد شد و در این راه، نوآوری و اعتماد مردم بعنوان مهم ترین دارایی های این شركت ها راه را برای ادامه حركتشان هموار می كند.
بازدید و گفت وگو
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از بخش های شركت استارتاپی اسنپ كه توسط جامعه جوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی كشورمان فعالیت می نمایند، دیدن كرد و در گفت وگو میان ستاری و فعالان این شركت فناور، مهم ترین چالش ها و راه كارهای توسعه كسب و كارهای نوآور عنوان شد.
بر اساس این گزارش در این بازدید و گفت و گو، مهدی فقیهی بعنوان دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی، پرویز كرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری، محمد رازینی مدیرعامل و ژوبین علاقمند نایب رئیس هیات مدیره شركت اسنپ، ستاری را همراهی كردند.

اسنپ و روزانه درخواست یك میلیون سفر
ژوبین علاقبند در بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از این شركت، با اشاره به اینكه اسنپ هم اكنون بزرگ ترین شركت فعال در بستر اینترنت در خاورمیانه است، اظهار داشت: اسنپ روزانه یك میلیون درخواست سفر دارد كه دست كم ۸۰۰ هزار عدد از آنها موفق است.
وی افزود: هم اكنون ۳۰۰ هزار راننده در این سامانه مشغول به كار هستند و اسنپ ۸۵ درصد از سهم بازار سرویس های هوشمند را در ایران به خود اختصاص داده است. همینطور آمار سفرهای روزانه اسنپ در شیراز به ۶۵ هزار سفر و در تبریز به ۱۵ هزار می رسد. بعد از تهران اما اصفهان بالاترین آمار را به خود اختصاص داده كه به ۷۵ هزار سفر روزانه دست یافته است. نایب رئیس هیات مدیره شركت اسنپ قدم بعدی برای این سامانه را سفر اشتراكی بیان كرد و اضافه كرد: این هدف، كاربران را از مالكیت خودروی شخصی بی نیاز كرده و سبب كاهش آلودگی هوا در پایتخت می گردد. قابلیت های جدید اسنپ، بزودی اجرایی می شود
علاقبند در پاسخ به پرسش كه تابحال چه راه كارهای امنیتی به سامانه این شركت افزوده شده اند، اظهار داشت: یكی از اقدام های جدید اسنپ برای افزایش امنیت اطلاعات كابران این است كه درحال حاضر كاربر و راننده، شماره های همدیگر را مشاهده می كنند اما طبق همكاری صورت گرفته با شركت ایرانسل، بزودی از یكسری شماره های استاندارد، بین طرفین مكالمه صورت می گیرد و بعد از آخر سفر، این شماره بصورت خودكار به استفاده كننده دیگر منتقل می گردد. هم اكنون شماره تماس راننده ها و مسافرین در شهر مشهد برای همدیگر پنهان شده و یك شماره تماس ثابت جایگزین آن شده است كه این طرح بزودی در تهران هم اجرا می گردد. او همینطور تصریح كرد: در اقدام دیگر شركت، تمامی رانندگان اسنپ می بایست پروفایل خویش را عكس دار كنند تا كاربران در كنار تطبیق شماره ماشین، تصویر پروفایل را هم با شخص مطابقت دهندنایب رئیس هیات مدیره شركت اسنپ در انتها اظهار داشت: آپدیت بعدی اسنپ همراه با سیستم احراز هویت تصویری برای رانندگان خواهد بود كه در این حالت آنها باید پیش از آغاز به كار، یك سلفی از خود بگیرند كه با استفاده از هوش مصنوعی هویت راننده را با تصاویری كه از وی در سامانه ثبت شده مطابقت می دهد. این اقدام برای این است كه فقط راننده ای كه ثبت نام كرده، بتواند كاربران را در سطح شهر جابه جا كند.

1396/09/26
23:17:24
5.0 / 5
4806
تگهای خبر: فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است