تغییر جدید اینستاگرام کاربران را خشمگین کرد
با فناوری: پلیکیشن اینستاگرام با بالاتر از دو میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا، یکی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی محسوب می شود، اما تغییر جدیدی در طراحی آن سبب نارضایتی گسترده کاربران شده است.
به گزارش با فناوری به نقل از خبر آنلاین، به نقل از سیتنا، شرکت متا که مالک اینستاگرام است، ساختار نوار منوی اصلی برنامه را بازطراحی کرده است. این تغییر سبب شده کاربران دیگر نتوانند مثل قبل در پایین صفحه گزینه انتشار پست جدید را انتخاب کنند و جای آیکون ها نیز تغییر یافته است. حال گزینه جست وجو و «ریلز» جابه جا شده اند و آیکون در ارتباط با ارسال پیام خصوصی (نماد هواپیمای کاغذی) جایگزین آیکون افزودن پست شده است. آیکون جدید پست که علامت مثبت درون مربع است، به گوشه بالای سمت راست برنامه منتقل شده است.
علاوه بر این، کاربران می توانند با کشیدن انگشت روی صفحه میان بخش های مختلف برنامه همچون صفحه اصلی، پیام ها و ریلز جابه جا شوند؛ قابلیتی که به قول خیلی از کاربران، در زمان تماشای تصاویر سبب تغییر ناخواسته صفحه می شود.
برخی از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از این تغییر ابراز خشم کرده اند. یکی از کاربران نوشته است: «طراحی جدید اینستاگرام بیشتر از آن چه بتوانم توضیح دهم آزاردهنده است، می خواهم عکس بعدی را ببینم اما ناگهان وارد صفحه ای دیگر می شوم.» کاربر دیگری نیز این تغییر را «بسیار عصبی کننده» توصیف کرده است.
آدام موسری، مدیر اینستاگرام، در توضیح این تغییرات اظهار داشت که هدف از بازطراحی، نزدیک تر کردن بخش های پرکاربردتر مانند ریلز و پیام های خصوصی به انگشت کاربر است تا استفاده از آن سریع تر و آسان تر شود. او اضافه کرد: «می دانم که عادت به چنین تغییرهایی زمان می برد، بنابراین ابتدا این خاصیت را برای گروهی از کاربران فعال کرده ایم تا قبل از اجرای عمومی، بازخوردها را دریافت نماییم.»
در عین حال، شماری از کاربران در واکنش به سخنان موسری نوشته اند: «هیچ کس چنین تغییری را نمی خواهد»، و کاربر دیگری پیشنهاد داده است: «بهتر است برای ریلز یک برنامه جداگانه بسازید.»
اینستاگرام که در سال ۲۰۱۰ بعنوان برنامه ای برای اشتراک گذاری عکس شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت مارک زاکربرگ خریداری شد، در سالیان اخیر تمرکز خودرا به صورت رو به ازدیادی بر ویدئو های کوتاه گذاشته است. موسری قبل تر نیز تأیید کرده بود که بخش بیشتری از فعالیت کاربران به محتوای ویدیویی اختصاص دارد و این روند ادامه می یابد.
منبع: bafanavari.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب