استاد دانشگاه میشیگان مطرح كرد

خودرو های برقی به سرنشینان دیگر خودرو ها صدمه می رسانند

خودرو های برقی به سرنشینان دیگر خودرو ها صدمه می رسانند

به گزارش با فناوری، یک استاد «دانشگاه میشیگان» اخطار داد که خودرو های برقی به علت وزن زیاد خود، هنگام برخورد با خودرو های معمولی امکان دارد به خودرو و سرنشینان آن صدمه برسانند.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا، کارشناسان اخطار داده اند که خودرو های برقی امکان دارد رتبه ایمنی بالایی را برای سرنشینان خود داشته باشند اما مسافران خودرو های دیگر هنگام تصادف در خطر هستند.
به نقل از دیلی میل، یک استاد «دانشگاه میشیگان»(UMich) می گوید به علت وزن خودرو های الکتریکی که ۳۰ درصد سنگین تر از همتایان خود هستند، سایر وسایل نقلیه انرژی بیشتری را در تصادف جذب می کنند.
«جینگون هو»(Jingwen Hu) استاد مهندسی مکانیک دانشگاه میشیگان تصریح کرد که تصادف بین یک خودروی الکتریکی و یک وسیله نقلیه گازسوز، نتیجه مشابه برخورد یک کامیون سنگین و خودروی سواری کوچک را خواهد داشت و دومی احیانا خرد خواهد شد.
وزن نقش مهمی را در سالم ماندن یک خودروی الکتریکی دارد چونکه سرعت آن به صورت ناگهانی کاهش نمی یابد و با میزان واژگونی کمتری همراه می باشد. افزایش ناگهانی سرعت و واژگونی، هر دو با افزایش جراحات و تلفات مرتبط هستند.
خودرو های برقی از جانب «مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا» (IIHS) بعنوان برترین انتخاب های ایمن در نظر گرفته می شوند که میزان جراحات آنها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ حدودا ۴۰ درصد کمتر از خودرو های گازسوز بوده است اما این ایمنی فقط برای سرنشینان خودرو های برقی صدق می کند. هو اظهار داشت: باآنکه وزن ذاتی خودرو های برقی یک مزیت طبیعی را در حفاظت از سرنشینان عرضه می دهد اما به این معناست که سایر وسایل نقلیه بار جذب انرژی بیشتری را در برخورد با خودرو های الکتریکی سنگین تر تحمل می کنند.
وزن خودرو های برقی به صورت میانگین ۲۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از خودرو های گازسوز است چونکه باتری آنها به تنهایی می تواند حدودا به اندازه یک خودروی استاندارد کوچک وزن داشته باشد. «هیئت ملی ایمنی ترابری آمریکا»(NTSB) به تازگی تاکید کرده است که بسته باتری داخل یک خودروی برقی «هامر»(Hummer) شرکت «جی ام سی»(GMC) به تنهایی ۲۹۰۰ پوند وزن دارد. این حدودا با وزن متوسط ​​خودروی «هوندا سیویک»(Honda Civic) یکسان است.
«رائول آربلائز»(Raul Arbelaez) نایب رییس مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه آمریکا اظهار داشت: وزن وسایل نقلیه رو به افزایش است و وقتی جرم باتری اضافی مورد نیاز برای وسایل نقلیه الکتریکی به آن اضافه می شود، اختلاف وزن قابل توجهی بین وسایل نقلیه بزرگ تر و وسایل نقلیه کوچک تر پدید می آید. هرچه جسم برخورد کرده با شما سنگین تر باشد، با فشار شدیدتری روبه رو خواهید شد.
پژوهش انتشار یافته در سال ۲۰۱۱ نشان داد که به علت اختلاف ۱۰۰۰ پوندی بین خودرو های برقی و خودرو های استاندارد، احتمال مرگ ۵۰ درصدی در تصادف بیشتر است. با این حال، بعضی از خودرو های برقی امروزی چندین هزار پوند بیشتر وزن دارند.
همانطور که وسایل نقلیه الکتریکی رایج تر می شوند، نگرانی ها در رابطه با ایمنی آنها نه فقط برای رانندگان، بلکه برای سایر افراد حاضر در جاده هم افزایش خواهد یافت. خودرو های برقی به علت وزن سنگین تر، در تصادفات ناگهانی به اندازه خودرو های گازسوز سرعت خویش را کاهش نمی دهند و این بدان معناست که صدمه بیشتری را به سرنشینان خودروهایی دیگر وارد می کنند.
همچنین، این بدان معناست که وسیله نقلیه دیگر هنگام برخورد با خودروی الکتریکی سنگین، انرژی حاصل از برخورد را جذب می کند و شدت جراحات وارده را هنگام برخورد بالا می برد.
خودرو های برقی، خطرات بیشتری را هم برای دوچرخه سواران و عابران پیاده به همراه دارند چونکه به علت رانندگی با سرعت پایین، بی صداتر از خودرو های معمولی هستند و شنیدن صدای نزدیک شدن خودرو را برای عابران پیاده دشوار می سازند.
«جنیفر هومندی»(Jennifer Homendy) رئیس هیئت ملی ایمنی ترابری آمریکا سال قبل اظهار داشت: من معتقدم که این امر، چالش های مهمی را برای ایمنی بوجود می آورد. تصادف یک وسیله نقلیه سبک تر با عابر پیاده یا دوچرخه سوار یا موتورسوار، نتیجه بسیار متفاوتی را به همراه خواهد داشت اما تصادف خودروی برقی به صورت وحشتناکی تراژیک است.
کارشناسان اخطار می دهند که نرده های محافظ امکان دارد خودرو های برقی را هنگام تصادف متوقف نکنند چونکه برای مقاومت کردن در مقابل نیروی اضافی ناشی از وزن خودرو طراحی نشده اند.
خودروسازان باید اقداماتی را انجام دهند تا مشکلات ایمنی ناشی از خودرو های برقی را برای سایر وسایل نقلیه جاده جبران کنند. همچون این اقدامات میتوان به تولید باتری ها و مواد سبک تر و افزودن فناوری پیشگیری از برخورد و ترمز خودکار به همه خودرو های استاندارد جدید اشاره نمود.
خودرو های برقی هنوز تنها کسری از خودرو های فروخته شده در آمریکا و تنها ۶.۵ درصد از کل خودرو های فروخته شده در ماه فوریه را می سازند. این آمار برای خودرو های بنزین سوز ۸۳.۱ درصد است.




منبع:

1403/02/13
11:32:56
5.0 / 5
105
تگهای خبر: استاندارد , باتری , پژوهش , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است