چگونه می توان از ابتلاء به كروناویروس جهش یافته پیشگیری كرد

چگونه می توان از ابتلاء به كروناویروس جهش یافته پیشگیری كرد

با فناوری: خراسان رضوی متخصص اپیدمیولوژی سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام نمود که افراد می توانند با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی و حفظ روش هایی مانند شستن منظم دست ها و استفاده از ماسک در مقابل کروناویروس جهش یافته از خود محافظت کنند.


به نقل از ایندین تایمز، ماریا ون کرکوف در گفت و گو با خبرگزاری سی ان ان در مورد شیوع عفونت جدید در انگلیس اظهار نمود که این جهش کروناویروس سبب سرایت بیشتر ویروس شده است. وی اظهار داشت که میزان تکثیر نوع جدید از ۱.۱ به ۱.۵ رسیده است.
وی اشاره کرد: نوع جدید هیچ تاثیری بر واکسن یا روند واکسیناسیون ندارد و هیچ تاثیری بر واکسن و واکسیناسیون پیش بینی نمی نماییم.
ون کرکوف اظهار داشت: «سازمان بهداشت جهانی و پزشکان در انگلستان یک سیستم نظارت برای مطالعه نوع جدید به وجود آورده اند. تا حالا شاهد افزایش شدت بیماری و موارد بالینی نبودیم. ما همین طور در حال بررسی توانایی بدن برای تولید آنتی بادی هستیم.»
وی اشاره کرد: این مطالعات ادامه دارد و با گسترش نسخه جدید کووید-۱۹ باید کمی سخت تر کارکنیم. ویروس جدید در سراسر انگلیس گسترش یافته است. ویروس ها جهش می یابند و همیشه تغییر می کنند.
وی سفارش کرد: مداخلات موثر کنونی در جلوگیری از شیوع ویروس تاثیر دارند، بنابراین، رعایت فاصله فیزیکی لازم است و از حضور در فضاهای شلوغ اجتناب کنید.
کشف سویه جدید B۱۱۷ Covid-۱۹ منجر به خانه نشینی کریسمس در لندن و جنوب انگلیس شده است. نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون روز یکشنبه اجرای طرح خانه نشینی جدید را اعلام نمود و از مردم خواست تا در طول کریسمس و شب سال نو در خانه بمانند. چندین کشور نیز پروازهای انگلیس را به سبب ترس از کروناویروس جدید که بگفته کارشناسان ۷۰درصد بیشتر از سویه های قبلی قابلیت سرایت دارد را ممنوع کرده اند.
سازمان بهداشت جهانی گفته است که کروناویروس جدید کشف شده در انگلیس با سرعت انتقال بالاتر، هنوز از کنترل خارج نشده است.
مایکل رایان، رئیس بخش اورژانس سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: «ما در زمان های مختلف این همه گیری میزان آلودگی بسیار بالاتری را تجربه و آنرا کنترل کرده ایم. بدین سبب این وضعیت از این نظر خارج از کنترل نیست. اما نمی توان آنرا به حال خود رها کرد.»



1399/10/02
16:46:49
5.0 / 5
1281
تگهای خبر: تولید , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است