توسط رگولاتوری؛
اعلام نتایج رتبه بندی دفاتر پیشخوان دولت
با فناوری: معاون رگولاتوری از اعلام نتایج ارزیابی و رتبه بندی الكترونیكی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در شش ماهه اول سال 99 آگاهی داد.
به گزارش با فناوری به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی اظهار داشت: از مجموع ۷ هزار و ۹۴۳ دفتر پیشخوان خدمات دولت، ۴ هزار و ۱۵۶ دفتر پیشخوان اطلاعات خودرا در سامانه رتبه بندی ثبت کرده اند و پرونده الکترونیکی ارزیابی و رتبه بندی این دفاتر نهایی شده است. وی درباره مشارکت دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی اظهار نمود: هم اکنون ۶ هزار و ۶۳۰ دفتر پیشخوان شهری و هزار و ۳۱۳ دفتر ICT روستایی در سراسر کشور فعالیت می نمایند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۶۰ دفتر پیشخوان شهری، یعنی ۵۸ درصد این دفاتر و ۲۹۶ دفتر ICT روستایی یعنی ۲۳ درصد، در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان ثبت نام و خوداظهاری کرده اند. معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اضافه کرد: در بخش دفاتر پیشخوان شهری ۲ هزار و ۷۰ دفتر رتبه یک، هزار و ۶۰۰ دفتر رتبه دو و ۲۰۲ دفتر رتبه سه و در بخش دفاتر ICT روستایی ۱۴۵ دفتر رتبه یک، ۸۹ دفتر رتبه دو و ۳۵ دفتر رتبه سه را کسب کرده اند. علاوه بر این، بیشترین آمار ثبت دفاتر پیشخوان مربوط به مناطق مرکزی، جنوب غرب، جنوب شرق و غرب بوده است. حقی درباره عوامل موثر در ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت عنوان کرد: خوداظهاری دفاتر بر طبق مستندات، دریافت امتیاز انجمن استانی، درج امتیاز رضایتمندی متقاضیان خدمت و عدم دریافت امتیاز منفی در کمیته های رسیدگی به تخلفات همچون عوامل موثر در پروسه رتبه بندی دفاتر پیشخوان است که بررسی مستندات و تایید امتیازها در کارگروهی متشکل از نمایندگان مناطق و ستاد رگولاتوری بررسی می شود و تایید امتیازها و مستندات توسط مناطق نه گانه سازمان صورت می گیرد. وی در مورد اهداف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان اظهار داشت: توزیع عادلانه و هدفمند خدمات و ارتقای کیفیت ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان، تشویق دفاتر پیشخوان به ارتقای جایگاه خود، دسته بندی و ارائه خدمات دستگاهها بر طبق رتبه بندی انجام شده همچون مهمترین اهداف رگولاتوری برای ارزیابی این دفاتر است. حقی اظهار داشت: بمنظور دستیابی به این اهداف، رگولاتوری بر طبق مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان را راه اندازی و به دفاتر پیشخوان در مورد خوداظهاری در این سامانه اطلاع رسانی کرد که بعد از اختتام مهلت ثبت نام، ارائه مستندات و تکمیل اطلاعات مورد نیاز، ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان انجام شده است. معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات درباره دفاتری که برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع مدیریت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان اقدام نکرده اند، عنوان کرد: برای دفاتر پیشخوانی که در طرح ارزیابی و رتبه بندی الکترونیکی رگولاتوری، مشارکت نکرده اند حداقل امتیاز در نظر گرفته شده و رتبه سه را کسب می کنند و از این به بعد بر طبق این رتبه، خدمات قابل ارائه دستگاهها در بین آنان توزیع می شود. دفاتری که در ارزیابی شش ماهه اول سال ۹۹ شرکت نکرده اند با مراجعه به این سامانه و بارگذاری مدارک خود می توانند در ارزیابی و رتبه بندی شش ماهه دوم سال ۹۹ شرکت نمایند.
منبع: با فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب