انتقاد از دانشگاه آمریكایی قاهره در زمینه نحوه برخورد با آزارهای جنسی

انتقاد از دانشگاه آمریكایی قاهره در زمینه نحوه برخورد با آزارهای جنسی

به گزارش با فناوری به دنبال وقوع موارد آزار جنسی ضد زنان در دانشگاه های مصر، سیاست هایی برای مقابله با این مورد اتخاذ شده است ولی تعدادی گزارش كه به تازگی در رسانه های اجتماعی فاش شده است، نشان از نقص آشكار در اجرای این سیاست ها دارد.


به گزارش با فناوری به نقل از یودبیلونیوز، در ماه ژوئیه سالجاری بود که یک حساب اینستاگرامی به انتشار ادعاهای زنان در مورد آزار و اذیت جنسی یکی از دانشجویان سابق دانشگاه آمریکایی قاهره در مورد زنان پرداخت. بیشتر از ۱۰۰ زن جلو آمده و این قبیل آزارها ضد خویش را گزارش دادند. بعضی از آنها در زمان این حادثه همکلاسی دانشجو متهم بودند.
این افشاگری ها مقامات دانشگاه را به سهل انگاری و عدم جدیت در برخورد با مسائل خطرناک آزار جنسی متهم کرد.
آزار جنسی، چه کلامی و جه جسمی علاوه بر تاثیرات عمیق بر جسم و روان قربانیان، سبب ترک تحصیل دانشجویان دختر می شود.
"پاسکال غزاله" دانشیار تاریخ در دانشگاه آمریکایی قاهره اظهار داشت: به صورت کلی، آزار و اذیت، تلاشی برای بستن فضاهای عمومی به روی زنان است و دانشگاه ها یکی از مهم ترین مکان ها برای حضور زنان است. این آزار و اذیت ها عموما بر حضور و مشارکت زنان در جامعه تأثیر می گذراد.
وی تصریح کرد که دانشگاه ها بخشی از جامعه و بازتاب دهنده روابط قدرتمند حاکم بر آن هستند.
اغلب خانمهایی که در این پست اینستاگرامی گزارش آزار و اذیت جنسی از خویش را اعلام کردند، گفتند که این اتفاق زودتر اتفاق افتاده ولی آنها این حادثه را گزارش نکرده بودند چون که می ترسیدند از آنها باج گیری شود و یا اینکه نمی دانستند چطور بدون اینکه بد نام شوند، گزارش این اتفاق را بدهند.
دانشگاه آمریکایی قاهره در پاسخ به این ادعاها اطلاعیه ای صادر کرد و در آن تصریح کرد که این دانشگاه هیچ اغماضی در مقابل آزار و اذیت و تعرض جنسی ندارد و به حفظ محیطی ایمن برای همه اعضای دنشگاه متعهد است.
گرچه این پاسخ برای بعضی از مدافعان زنان صدمه دیده بسیار دیر بود.
این در شرایطی است که ائتلاف حقوق دانشجویان "AUC"، بیانیه این دانشگاه را محکوم کرده و اظهار داشت که مدیران دانشگاه شکایت از یک دانشجوی متهم را نادیده گرفتند و شکایت ثبت شده را از سیستم حذف کردند.
ائتلاف " AUC" با افشای آنچه که سبب پشتیبانی از قربانیان شد و با اشتراک گذاشتن روایت دانشجویان صدمه دیده در صفحه اینستاگرامی خود، این مبارزات را شروع کرد.
این تحولات سبب شد که دانشگاه آمریکایی قاهره در سیاست خود در زمینه مقابله با آزار و اذیت جنسی تجدید نظر کند و برای رفع نقاط ضعف خود گام بردارد.
به قول "رهاب سعد" رئیس این دانشگاه، این برنامه در نظر دارد به منظور افزایش آگاهی در مورد آزار و اذیت جنسی، حداکثر تا آخر پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی به تمامی اعضای دانشگاه آموزش های لازم را عرضه نماید.
این دانشگاه همینطور می خواهد سیستمی را برای عرضه گزارش آنلاین موارد آزار و اذیت جنسی توسعه دهد که هویت شاکی را محرمانه حفظ می نماید.
علاوه بر این، صفحه ای را در فیس بوک راه اندازی می نماید که با افرادی که هر نوع آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده اند، مشاوره عرضه نماید.




منبع:

1399/06/16
22:41:30
5.0 / 5
2018
تگهای خبر: آموزش , اینستاگرام , حقوق , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است