پژوهشگران آلمانی مطرح كردند

مهار كوتاه مدت كروناویروس با كمك دهان شویه ها!

مهار كوتاه مدت كروناویروس با كمك دهان شویه ها!

با فناوری: پژوهشگران آلمانی در بررسی جدید خود دریافتند كه شاید استفاده از دهان شویه بتواند در كوتاه مدت به مهار كروناویروس در دهان كمك نماید.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، بررسی پژوهشگران "دانشگاه رور بوخوم"(RUB) آلمان نشان میدهد که استفاده از دهان شویه ها می تواند کروناویروس را برای کوتاه مدت غیرفعال نماید.
بررسی ویروس شناسان نشان میدهد که استفاده از دهان شویه می تواند بار سنگین ویروس را از دهان و گلوی بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ پاک کند. شاید به کار بردن دهان شویه های موثر بتواند بار ویروس و خطر انتقال آنرا در کوتاه مدت کم کند. در هر حال، استفاده از دهان شویه نمی تواند چاره خوبی برای درمان کووید- ۱۹ و یا پیش گیری از مبتلاشدن به آن باشد.
پژوهشگران طی این بررسی، هشت دهان شویه متفاوت را آزمایش کردند. آنها هر دهان شویه را با ذرات ویروس ترکیب کردند و ماده دیگری نیز به آن افزودند تا اثر بزاق دهان را بازسازی کنند. این ترکیب، به مدت ۳۰ ثانیه تکان داده شد تا اثر غرغره کردن شبیه سازی شود.
پژوهشگران در این بررسی، از سلول های "Vero E6" استفاده کردند که پذیرای کروناویروس هستند.
این مراحل آزمایشی توانست تراکم ابتدایی ویروس را کم کند. دهان شویه طوری تراکم ویروس را کم کرد که بعد از ۳۰ ثانیه، هیچ ویروسی قابل شناسایی نبود.
هنوز مشخص نیست که آیا این نتایج، در آزمایش های بالینی تایید شوند و بررسی ها باید تا چه زمانی ادامه داشته باشند.
پژوهشگران تاکید دارند که دهان شویه ها برای درمان کووید-۱۹ مناسب نیستند. "تونی میستر"(Toni Meister)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: غرغره کردن دهان شویه نمی تواند تولید ویروس را در سلول ها مهار کند اما می تواند بار ویروسی دهان را در کوتاه مدت کم کند و این کار در بعضی موارد همچون زمان مراجعه به دندانپزشک سودمند خواهد بود.
این پژوهش، در "Journal of Infectious Diseases" به چاپ رسید.




منبع:

1399/05/21
14:18:15
5.0 / 5
1862
تگهای خبر: آزمایش , پژوهش , تولید , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است