با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

خط تولید اتانول در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران راه اندازی شد

خط تولید اتانول در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران راه اندازی شد

به گزارش با فناوری خط تولید اتانول با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تعدادی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران راه اندازی شد.



به گزارش با فناوری به نقل از وزارت علوم، خط تولید اتانول، با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تعدادی از مدیران این وزارت و همینطور رئیس، معاونان، مدیران و تعدادی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، بامداد امروز (پنج شنبه) در این پژوهشگاه راه اندازی شد.
محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و در جهت ایفای نقش مؤثر در کمک به غلبه بر کرونا ویروس با استفاده از امکانات موجود در پژوهشگاه در کمتر از ۱۴ روز موفق به تولید اتانول از روش تخمیر شدند.
در این مراسم امیدخواه رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، ضمن عرضه گزارشی از روند شکل گیری این پروژه تصریح کرد: پیرو مصوبات کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس و با عنایت به شرایط حساس کنونی کشور و کمبود مواد ضدعفونی کننده در بازار و لزوم ورود و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی که در این خصوص توانایی لازم را دارند، محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با عزمی راسخ در جهت تولید الکل اتیلیک یا اتانول که ماده اولیه تهیه مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکلی است، موفق به تولید الکل اتانول با خلوص ۹۰ درجه مناسب برای استفاده تهیه مواد ضدعفونی کننده برپایه فرمولاسیون پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی(WHO) شدند.
وی اضافه کرد: فرایند تخمیر برای تولید اتانول مدت زمانی حدود ۸ تا ۱۴ روز زمان نیاز دارد که برای نخستین بار در ایران توسط محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران این فرایند در سریع ترین زمان و به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش پیدا کرده است و هم اکنون با استفاده از این فناوری تولید اتانول به حداقل زمان و بیشترین راندمان به تولید هزار لیتر در روز منجر شده است؛ این ظرفیت قابل افزایش تا ۳ هزار لیتر در روز است.
رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران اضافه کرد: با عنایت به وجود دستگاه های پیشرفته در مجموعه آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه فرایند تولید در سه مرحله، کنترل کیفیت مواد اولیه، کنترل در حین انجام فرایند تولید و کنترل کیفیت محصول نهایی هم انجام می شود.
وی اظهار داشت: مراحل آزمایشگاهی برای تولید اتانول با خلوص بالای ۹۹ درجه برای کاربردهای مورد نیاز صنایع دارویی، پزشکی و آنالیز دستگاهی هم در این پژوهشگاه انجام شده است.
امیدخواه تصریح کرد: محققان این پژوهشگاه در تولید موادضدعفونی کننده پایه آبی هم گام های مؤثری برداشته اند که در آینده نزدیک با همکاری ارگان های مربوطه این مواد به بازار عرضه خواهد شد.

1399/02/05
12:20:58
5.0 / 5
2963
تگهای خبر: آزمایش , پژوهش , تحقیقات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است