هواپیمایی با بال های ادغام شده در بدنه و پنجره های مجازی بعلاوه عكس

هواپیمایی با بال های ادغام شده در بدنه و پنجره های مجازی بعلاوه عكس

با فناوری: شركت ˮایرباسˮ از نمونه اولیه و مینیاتوری جدیدترین طرح مفهومی خود با بالهای ادغام شده در بدنه رونمایی نمود.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از نیو اطلس، شركت "ایرباس"(Airbus) در نمایشگاه هوایی امسال سنگاپور جدیدترین هواپیمای خود موسوم به "MAVERIC" را به نمایش گذاشت كه در ساخت آن از فناوری "BWB" به مدلول بال و بدنه ادغام شده بهره برده است.
هدف از ساخت این هواپیمای مینیاتوری، بررسی تركیب موتورهای پیشران و سایر سیستم ها در بدنه و بال است.
مفهوم "BWB" چیز جدیدی نیست. این ایده به دهه ۱۹۲۰ میلادی باز می گردد و در طول قرن گذشته كوشش های مختلفی جهت استفاده از برخی جنبه های این طراحی صورت گرفته است. به عبارت ساده، یك هواپیمای بدنه و بال ادغام شده چیزی بین یك هواپیمای معمولی و یك بال در حال پرواز است. در هواپیماهای كنونی، بال و بدنه دو ساختار مجزا هستند، در صورتیكه در این مفهوم، به صورتی مفهوم بدنه كاملاً از بین می رود و هواپیما به یك "ایرفویل"(airfoil) غول پیكر تبدیل می شود. "ایرفول" به مدلول یك ساختار منحنی برای ایجاد بهترین هوانورد با بالاترین میزان بازدهی صعود و پرواز است.


در یك هواپیمای بدنه و بال مخلوط(BWB)، بدنه و بال بدون هیچ مرز مشخصی نقش یكدیگر را انجام می دهند و در كنار هم قرار دارند.
دلیل جذاب بودن بال و بدنه مخلوط برای مهندسان هوافضا این است كه دارای چندین مزیت مشخص است. با ادغام بدنه و بال، سطح مقطع و كشیده شدن كاهش پیدا می كند كه موجب افزایش بازدهی سوخت می شود. علاوه بر این، فضای بیشتری برای مسافران و محموله ها در داخل وجود دارد، بدین سبب یك هواپیمای بال و بدنه مخلوط می تواند با هواپیماهای معمولی بزرگ تر رقابت كند.
هواپیمای "MAVERIC" متعلق به "ایرباس" تنها دو متر طول، ۳.۲ متر عرض و حدود ۲.۲۵ متر مربع مساحت دارد. این دستگاه دارای دو فن تهویه در لرزش گیرهای عقب است كه می توانند با موتور جت در یك نسخه كامل جایگزین شوند.


طبق گفته "ایرباس"، این طرح توانایی كاهش مصرف سوخت را تا ۲۰ درصد در مقایسه با هواپیماهای فعلی دارد.
این هواپیمای جدید برای نخستین بار در ژوئن سال ۲۰۱۹ پرواز كرد و امسال آزمایشات خودرا امسال ادامه خواهد داد.
"ایرباس" علاوه بر "MAVERIC" طرح های مفهومی دیگری از هواپیماهای مسافربری "BWB" آینده را به نمایش گذاشت. یكی از اشكالات این هواپیماها این است كه مسافران در عمق و به دور از پنجره ها قرار دارند. مهندسان برای كاهش كلاستروفوبیا(ترس از فضای تنگ و محصور)، دیواره ها را با نمایشگرهایی خواهند پوشاند تا به شكل پنجره های مجازی عمل كنند و دنیای بیرون را نشان دهند.


"ژان بریس دومان" مهندس ایرباس می گوید: ایرباس در حال پیشرفت فناوری های نوظهور برای پیشبرد آینده پرواز است و با آزمایش پیكربندی های جدید برای هواپیماها می تواند پتانسیل های آنها را بعنوان محصولات مناسب آینده ارزیابی كند. بااینكه هیچ جدول زمانی مشخص برای شروع به كار این هواپیما وجود ندارد، اما می تواند در ایجاد تغییر در معماری های هواپیماهای تجاری و آینده صنعت حمل و نقل هوایی موثر باشد.






منبع:

1398/11/24
01:39:30
5.0 / 5
4776
تگهای خبر: آزمایش , دستگاه , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است