با تلاش پژوهشگران دانشگاه كلمبیا صورت گرفت

شناسایی مولكولی كه عامل جوش زدن است

با فناوری: پژوهشگران ˮدانشگاه كلمبیاˮ در بررسی های خود، مولكولی را شناسایی كرده اند كه عامل بروز جوش های ناشی از مصرف محصولات آرایشی است.

به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، پروتئینی كه در پوست وجود دارد، می تواند دلیل بروز جوش ناشی از مصرف محصولات آرایشی را توضیح دهد و سرنخ هایی هم برای جلوگیری از چنین واكنش هایی عرضه كند.
"آنمیك دی یانگ"(Annemieke de Jong)، پژوهشگر "دانشگاه كلمبیا"(Columbia University) و همكارانش تلاش كردند تا دلیل تأثیر آلرژن را در بروز واكنش ایمنی نسبت به عطرها، خمیر دندان و كرم مشخص كنند. آنها با كمك مجموعه ای از آزمایش ها دریافتند كه خیلی از آلرژن ها به خاطر تعامل با مولكولی معروف به "CD1a" كه در پوست وجود دارد، سلول های تی سیستم ایمنی را فعال می كنند.
دی جانگ در اینباره اظهار داشت: این آلرژن ها خویش را در بین مولكول های لیپید CD1a مخفی می كنند. سپس، به فعال شدن سلول های تی و بروز واكنش آلرژیك منجر می شوند اما می توان این واكنش های آلرژیك را متوقف كرد. اگر بتوانیم راهی برای عبور از آلرژن های متصل به CD1a پیدا نماییم، دیگر واكنش آلرژیك وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: شاید امكان یافتن راهی برای متوقف كردن فعالیت سلول تی در اولین مرحله وجود داشته باشد.
باآنكه این پژوهش در ظروف آزمایشگاهی انجام شده اما دی یانگ باور دارد كه مرحله بعد، بررسی واكنش مشابه در پوست انسان خواهد بود. این پژوهش می تواند به خیلی از بیماران مبتلا به حساسیت پوستی كمك نماید و به جلوگیری از بروز حساسیت و واكنش های ایمنی منجر شود.
این پژوهش، در مجله "Science Immunology" به چاپ رسید.

1398/10/15