ارتش آمریكا به دنبال آموزش حرف زدن به كشتی های رباتیك!

ارتش آمریكا به دنبال آموزش حرف زدن به كشتی های رباتیك!

به گزارش با فناوری نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریكا می خواهد به كشتی های خودران خود توانایی صحبت كردن و مخابره پیام های كلامی را بیاموزد.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، نیروی دریایی ایالات متحده آمریكا نه تنها كشتی های جنگی رباتیك را توسعه می دهد، بلكه می خواهد به آنها نحوه صحبت كردن را هم یاد دهد.
نیروی دریایی آمریكا در یك بیانیه تشریح كرده است كه چگونه می خواهد كشتی های خودران خویش را قادر به برقراری ارتباطات رادیویی كلامی با خدمه سایر كشتی ها كند تا از برخورد احتمالی جلوگیری شود.
اگر كشتی های خودران بدون سرنشین(USV) بخواهند كاربردی شوند، باید در دنیای واقعی به روشی قابل مقایسه با كشتی های معمولی فعالیت كنند. این بدان معناست كه آنها نه تنها نیاز دارند كه بتوانند بدون برخورد به موانع از نقطه A به نقطه B بروند، بلكه باید بتوانند با سایر وسایل نقلیه دریایی و خدمه كنترل كننده آنها ارتباط برقرار كنند.
این بدان مفهوم است كه یك USV باید قوانین بین المللی برای پیشگیری از برخورد دریایی(COLREGS) را رعایت كند كه مبین این است كه چگونه دو كشتی در صورت نزدیك شدن با یكدیگر باید واكنش نشان دهند.
متأسفانه مقررات "COLREGS" فقط در مورد نزدیك شدن دو كشتی به یكدیگر، شرایط را مشخص كرده است و اگر سه كشتی یا بیشتر وجود داشته باشند، مساله پیچیده میشود و روال استاندارد این است كه خدمه از راه پیام های رادیویی با یكدیگر ارتباط برقرار كنند و نحوه پیشگیری از مشكل و برخورد را بررسی نمایند.
این در حالی است كشتی های جنگی خودران نیروی دریایی ایالات متحده هم اكنون به كامپیوتر ها و نرم افزارهایی كه بتوانند این كار را انجام دهند، مجهز نیستند و در واقع یك كشتی رباتیك هم اكنون نمی تواند صحبت كند. ازاین رو نیروی دریایی آمریكا برای گذر از این مشكل می خواهد سیستمی را توسعه دهد كه كشتی های خودران از راه آن بتوانند ارتباطات رادیویی برقرار كنند.
كشتی های خودران بر طبق این سیستم خواهند توانست گفتار را به متن تبدیل كنند تا كشتی رباتیك بتواند آنرا بفهمد و سپس پیام مناسب را تولید نماید و برای كشتی های دیگر با صدایی طبیعی بخواند.
نیروی دریایی می گوید كه می خواهد یك فرایند توسعه سه مرحله ای را دنبال كند. در مرحله اول، هدف نشان دادن امكانپذیر بودن این مفهوم و توانایی فهم جمله های متداول بین ملوانان خواهد بود.
بعد از اتمام طراحی اولیه، این پروژه به مرحله دوم می رود. در این مرحله یك نمونه اولیه از این تكنولوژی برای آزمایش و ارزیابی در یك رادیو VHF قرار می گیرد. علاوه بر این، سیستم قادر به درك و پاسخ به پیام های انگلیسی غیربومی خواهد شد. این آزمایش طی سه ماه صورت خواهد گرفت.
در مرحله سوم، این پروژه برای كمك به نیروی دریایی متمركز خواهد شد، چونكه در نهایت به یك سیستم نهایی تبدیل می شود كه می تواند مانند یك انسان با كشتی های دیگر ارتباط برقرار كند.
نیروی دریایی فراتر از كاربردهای نظامی این سیستم، به كاربرد این فناوری در كشتی های غیرنظامی همچون كشتی های تجاری بدون سرنشین در صورت عدم دسترسی به اتصالات ماهواره ای و كشتی هایی با خدمه اندك هم می اندیشد.



1398/10/10
12:27:16
5.0 / 5
4451
تگهای خبر: آزمایش , آموزش , استاندارد , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است