سورنا ستاری عنوان كرد

تهران در میان 50 شهر نوآور جهان

تهران در میان 50 شهر نوآور جهان

به گزارش با فناوری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به بهبود رتبه تهران در بین شهرهای نوآور دنیا، اظهار داشت: تهران با رتبه ۴۱ در بین ۵۰ شهر نوآور جهان قرار دارد.



به گزارش با فناوری به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز دوشنبه ۱۸ آذر در سومین همایش تهران هوشمند كه در برج میلاد تهران برگزار شد، شهر هوشمند را یك سیستم عامل جدید عنوان نمود كه روی سخت افزار شهری مانند تهران قرار می گیرد و كل ماهیت شهر و كاربری آنرا تغییر می دهد.
وی با تاكید بر اینكه شهر هوشمند برپایه زیست بوم فكری خودمان قابل پیاده سازی خواهد بود، اظهار داشت: اكوسیستم فعلی تاكسی های اینترنتی قابل مقایسه با ۴ سال پیش نیست و آن زمان ما گفتیم كه جلوی این اكوسیستم كه به صورت مغز افزار و با استفاده از توانمندی های فكری بوجود آمده است را نمی توان گرفت.
ستاری با تاكید بر اینكه در مفهوم شهر هوشمند از نرم افزاری صحبت می نماییم كه به شهرداری این قدرت را می دهد كه صاحب شهر شود، خاطرنشان كرد: اگر شهرداری الان در حوزه هوشمند سازی وارد شود برنده خواهد بود. چون كه شهرها نقش فوق العاده ای در آینده دنیا دارند و اگر به این مورد توجه نكنیم بزودی با مشكلات گوناگونی برخورد خواهیم كرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینكه بزودی شهرها نخستین پلت فرم آموزش خواهند بود، تصریح كرد: بر این اساس نواحی نوآوری شهری می توانند سبب تحول در عرضه خدمات، سرویس های شهری و حمل و نقل با روش های جدید شوند و از این طریق شهرداری می تواند درآمد خویش را از راه شهر هوشمند افزایش دهد.
وی با اشاره به پتانسیل شهر تهران به علت نیروی انسانی و هم زیرساخت های مختلف اظهار داشت: چیزی كه طی ۶ سال قبل بر آن تاكید داریم این است كه كسب و كار سنتی در رقابت با كسب و كارهای نوین محكوم به شكست است. چون كه بازیگران كسب و كار در حال تغییر هستند و اشتغال را با نوآوری متحول خواهند كرد. در این اكوسیستم، كسب و كارهای سنتی راهی به جز خرید و سرمایه گذاری در استارت آپ ها ندارند.
ستاری خاطرنشان كرد: بخش خصوصی باید روی جوانانی كه دارای سرمایه فكری هستند، سرمایه گذاری كند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حركت نوآورانه برای ایجاد نواحی نوآوری شهری در جهت تفاهم شهرداری و معاونت علمی، فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: این نواحی را تعیین كردیم تا شتابدهنده ها و استارت آپ ها بتوانند فعالیت خویش را از این طریق گسترش دهند.
وی با اشاره به اینكه سیستم شهر هوشمند نیازمند زیست بوم است و باید این فضا را برای جوانان ایجاد كرد، تصریح كرد: در شرایط فعلی دیگر منابع هر كشوری به آنچه كه در زیر زمین قرار دارد مربوط نمی گردد و دانش بعنوان منابع كشورها در نظر گرفته می شود. بر این اساس توسعه كشورها را بر اساس هوشمند سازی در نظر می گیرند.
ستاری با اشاره به ضرورت هوشمندسازی شهرها خاطرنشان كرد: شاهد بهبود رتبه تهران در بین شهرهای نوآور دنیا هستیم و این شهر با رتبه ۴۱ جز ۵۰ شهر نوآور دنیا قرار دارد.
وی اضافه كرد: پتانسیل تهران در بین شهرهای پیشرو در هوشمند سازی قابل توجه است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صورتیكه لازم باشد در دولت و شورای شهر برای كمك به هوشمند سازی این شهر اقدام می كند. در عین حال می توان از امكانات مراكز رشد، شتابدهنده ها، دانشگاه ها و مراكز نوآوری برای ایجاد اكوسیستم مناسب شهر هوشمند استفاده نمود.

1398/09/18
13:42:03
5.0 / 5
4384
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , بازی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است