عینك آفتابی سخنگو ساخته شد

عینك آفتابی سخنگو ساخته شد

با فناوری: بتازگی یك استارت آپ در سئول عینك آفتابی هوشمندی توسعه داده است كه به كاربران می گوید كه چند ساعت در معرض نور شدید آفتاب قرار گرفته اند و چه زمان می بایست به سایه بروند.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، عینك مذكور "گلاتوس"(Glatus) نام دارد و سنسورهای فرابنفش در هر دسته عینك آفتابی تعبیه شده اند كه داده ها را به برنامه ای كه كاربر در گوشی خود نصب كرده ارسال می كنند. برنامه مذكور در گوشیهای دارای سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل اجرا می باشد و مجهز به بلوتوث است كه از آن طریق هم كاربران می توانند با گوشی خود به آن متصل شوند.
این برنامه به صورت مداوم قرار گرفتن كاربران در معرض اشعه فرا بنفش را به آنها اخطار می دهد و از آنجائیكه در یكی از دسته های این عینك آفتابی یك بلندگو تعبیه شده است اگر كاربر در معرض بیش از اندازه آفتاب یا اشعه های مضر قرار گیرد به او هشداری كلامی داده می شود.
این هشدارها شامل "قرار گرفتن در معرض آفتاب شما زیاد است، مراقب باشید" تا "قرار گرفتن در معرض آفتاب شما شدید می باشد، به دنبال سایه باشید" است.
كاربران همینطور می توانند با نگاه كردن به برنامه، میزان قرار گرفتن خود در معرض آفتاب را مشاهده كنند. علاوه بر این سنسورهای مادون قرمز در لبه هر عدسی تعبیه شده اند كه تشخیص می دهند كه در حین رانندگی كاربران چه میزان پلك زده اند و ازاین رو تشخص می دهد كه آیا راننده خواب آلود است یا خیر و این مورد را هم از راه یك پیام كلامی به آنها اخطار می دهد.
این عینك مقاوم در مقابل آب وزنی معادل ۱.۳ اونس(۳۷ گرم) دارد و با هر بار شارژ باتری ۱۲۰ میلی آمپری آن می توان به مدت دو ساعت از آن استفاده نمود. علاوه بر نكات مذكور شیشه های این عینك اشعه UVA و UVB را مسدود می كنند.
این عینك آفتابی هوشمند حالا برای دریافت كمك به تولید انبوه در سایت كیك استارتر قرار گرفته است. هم اكنون قیمت این عینك ۱۷۷ دلار است اما اگر به تولید انبوده برسد قیمت آن ۲۹۵ دلار خواهد بود.




منبع:

1398/07/26
17:59:29
5.0 / 5
4250
تگهای خبر: باتری , تولید , سایت , كاربر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است