در زمینه توسعه حمل و نقل هوایی

آئودی به نفع پورشه كنار كشید

آئودی به نفع پورشه كنار كشید

با فناوری: شركت ˮآئودیˮ كه در سال های بتازگی در حال ساخت تاكسی های پرنده با كمك شركت هواپیماسازی ˮایرباسˮ بود بعد از شنیدن خبر همكاری شركت خودروسازی آلمانی ˮپورشهˮ با ˮبوئینگˮ(شركت هوافضا و صنایع دفاعی آمریكا) برای توسعه تاكسی های پرنده، تصمیم گرفته است فعلا از توسعه تاكسی های پرنده دست بكشد.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از سی نت، بنابر گزارش ها شركت خودروسازی آلمانی آئودی(زیرمجموعه فولكس واگن) كه در سال های اخیر آرزوی توسعه تاكسی های پرنده با ایرباس را در سر خود می پروراند و سال قبل نیز نمونه اولیه تاكسی پرنده خودرا به پرواز درآورد بعد از شنیدن خبر همكاری پورشه(دیگر برند خودروسازی فولكس واگن) با بوئینگ در توسعه تاكسی های پرنده فعلا خودرا كنار كشیده است.
آئودی در اطلاعیه ای اعلام نمود كه همكاری پورشه و بوئینگ یك مزیت دو طرفه خواهد داشت و ما معتقدیم كه تاكسی های هوایی در آینده حمل و نقل جا خواهند داشت.
امكان دارد تاكسی های پرنده آئودی به این زودی ها در آسمان دیده نشود بااینكه این شركت تولید كننده خودرو های لوكس آلمانی پیش تر پیشرفت هایی در توسعه این تاكسی ها داشت و حتی نمونه اولیه آنها را نیز به پرواز درآورد اما گویی بتازگی نقشه خودرا تغییر داده است.
این شركت به "Roadshow" اظهار داشت كه آئودی هم اكنون در حال تنظیم مجدد برنامه حمل و نقل هوایی شهری است و هنوز تصمیمی در مورد محصولاتی كه احیانا در آینده توسعه داده خواهند شد، اتخاذ نكرده است.
این خودروساز همین طور اشاره كرد كه طرح تاكسی پرنده مفهومی "پاپ آپ بعدی" (PopUp Next) هیچ گاه به قصد تولید درنظر گرفته نشده است بلكه صرفاً هدف این شركت برداشتن گامی در صنعت حمل و نقل هوایی بوده است. آئودی اظهار داشت كه این شركت معتقد می باشد مدت زمان طولانی برای تولید انبوه این تاكسی ها نیاز است و بدین سبب زمان آن است كه قدمی به عقب برداریم.
پاییز سال قبل آئودی یك مدل مینیاتوری تاكسی پرنده خود موسوم به "پاپ آپ" (Pop.Up) را در هفته پهپادها در آمستردام هلند به پرواز درآورد. این خودروساز آلمانی سال قبل نخستین نمایش عمومی "پاپ آپ" را كه تلفیقی از فناوری های پهپاد و خودران بود، با یك مدل مینیاتوری از طرح اصلی به نمایش گذاشت. این تاكسی می تواند كابین مسافر را به وسیله یك كوادكوپتر به لطف باطری ۷۰ كیلووات ساعتی، به اندازه ۵۰ كیلومتر جابه جا كند.




آئودی پیش تر گفته بود كه چنین سیستمی هفت تا ۱۰ سال آینده به پرواز درنخواهد آمد و هنوز موانع بزرگ تكنولوژیكی و قانونی برای دستیابی به آن وجود دارد. پروژه "آئودی Pop.Up Next" یك طرح مفهومی بلندپروازانه است كه در همكاری با شركت های "Italdesign" و ایرباس در حال تحقق بود.
هفته گذشته شركت نامی پورشه اعلام نمود می خواهد با همكاری شركت بوئینگ ابتدا یك طرح مفهومی و سپس یك نمونه اولیه از خودروی پرنده بسازند.
شركت بوئینگ با خودروساز لوكس پورشه همكاری می كند تا یك خودروی برقی قادر به برخاستن و فرود عمودی(VTOL) بسازند. به عبارت دیگر، آنها در حال كار بر روی یك "خودروی پرنده" هستند.
مهندسان این دو شركت برای ساخت و آزمایش یك نمونه اولیه برمبنای یك طرح مفهومی همكاری خواهند كرد كه به احتمال زیاد یك مدل VTOL ممتاز با نام تجاری پورشه خواهد بود. همكاری آنها بطور كلی روی حمل و نقل شهری متمركز است و فقط بر توسعه خودروی پرنده متمركز نخواهد بود. در اعلامیه پورشه آمده بود كه آنها بعنوان قسمتی از قرارداد همكاری تفاهم نامه ای امضا كرده اند كه یك تیم بین المللی ایجاد كنند. این تیم جنبه های مختلف حمل و نقل هوایی شهری را مورد بررسی قرار می دهد و همین طور پتانسیل بازار وسایل نقلیه پروازی را بررسی می كند.
"استیو نوردلاند" نایب رییس بوئینگ در اطلاعیه ای اظهار داشت: این همكاری بر تلاش های ما برای ایجاد یك اكوسیستم جدید حمل و نقل ایمن و كارآمد متكی است و فرصتی را جهت بررسی پیشرفت وسایل نقلیه پرنده شهری با یكی از برترین برندهای خودروی دنیا فراهم می آورد.
بوئینگ در مورد این مساله نیز در حال رقابت سنگینی با رقیب همیشگی خود یعنی "ایرباس" بود كه سال قبل آزمایش خودروی پرنده خودرا آغاز نموده است.




منبع:

1398/07/23
14:54:07
5.0 / 5
4505
تگهای خبر: آزمایش , تكنولوژی , تولید , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است