برنامه های جدید فضایی نیروی هوایی آمریكا

برنامه های جدید فضایی نیروی هوایی آمریكا

با فناوری: ارتش آمریكا در نظر دارد سامانه های آگهی پرتاب موشك های بالستیك بین قاره ای خودرا كه چهار ماهواره از این نوع طی سال های 2011، 2013، 2017 و 2018 در مدار قرار گرفتند در سال های 2020 و 2021 تكمیل كند.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا؛ دنباله گیری استقرار ماهواره ها جهت تكمیل این سیستم در سال ۲۰۱۸ با هدف توسعه و بالا بردن توانایی نسل بعدی ماهواره های مادون قرمز در سال ۲۰۱۸ متوقف گردید.
سامانه ماهواره های سنسور مادون قرمز فضایی-زمین ثابت(SBIRS-GEO /Space Based Infra Red Sensor - Geostationary) كه به دستگاه های بسیار حساس مجهز هستند می توانند هرگونه تحرك موشكی در ناحیه های بسیار محدود را نیز با دقت بالا زیر نظر بگیرند و شلیك احتمالی را تحت كنترل داشته باشند.
سنسورهای SBIRS با انعطاف پذیری و حساسیت بالا طراحی شده و می توانند علایم مادون قرمز موج كوتاه و موج متوسط را در مجموعه گسترده تری تشخیص داده و شناسایی كنند. این توانایی منجر به بهبود دقت پیش بینی برای تحركات موشك های استراتژیك و تاكتیكی جهانی می شود. قرارداد ساخت دو ماهواره بعدی كه مقرر است در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در مدار قرار گیرند به مبلغ ۱.۸۶ میلیارد دلار با شركت لاكهید مارتین بسته شده است. از آنجایی كه سرعت حركت این مجموعه ماهواره ها در ارتفاع ۳۵ هزار و ۷۸۶ كیلومتر بالاتر از سطح دریا و بر فراز خط استوای زمین، با سرعت چرخش زمین به دور خود برابر است و همراه با دَوَران زمین به دور خود می گردند، می توانند زنجیره دیدبانی كاملی برای تحركات موشكی در بخش های مهمی از زمین را بوجود آورند.


نیروی هوایی آمریكا همین طور بودجه ای در حدود ۱.۴ میلیارد دلار را در نظر گرفته است كه به برنامه "سیستم نظارت هوایی دائمی مادون قرمز"(overhead persistent infrared /OPIR) شركت های لاكهید مارتین و ماهواره در مدار قطبی نورثروم گرومن و دیگر برنامه های سال ۲۰۲۰ اختصاص دارد.
لاكهید مارتین برای ساخت سه ماهواره ۸۱۷ میلیون دلار و نورثروم گرومن ۱۰۷ میلیون دلار جهت ساخت دو ماهواره در مدار قطبی دریافت خواهند كرد. همین طور ۲۶۴ میلیون دلار برای مجتمع های زمینی دریافت اطلاعات ماهواره ها و ۲۰۵ میلیون دلار جهت هزینه های دیگر اختصاص داده شده است.
ماهواره نظارت هوایی دائمی مادون قرمز كه یك سیستم ماهواره جهانی است برای پنتاگون از اهمیت خاصی برخوردار می باشد برای اینكه توانایی آگهی دهندگی برای موشك های بالستیك ارتش آمریكا را بالا می برد.




منبع:

1398/03/20
11:35:14
5.0 / 5
4706
تگهای خبر: شركت , طراحی , موشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است