از تصاویر نادر برنامه آپولو

از تصاویر نادر برنامه آپولو

به گزارش با فناوری فضانوردان آپولو برای سفر به كره ماه، ماه های طولانی تمرین در شرایط مختلف را باید پشت سر می گذاشتند. عكسی كه می بینید مربوط به یكی از این تمرین ها است كه یوجین سرنان و هریسون اشمیت، آخرین انسان هایی كه در ماه راهپیمایی كردند در محوطه تمرین از ون شركت همیلتون استاندارد، كارخانه سازنده لباس های فضایی پیاده می شوند.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا، این ون كه در اختیار سازمان فضایی آمریكا ناسا قرار داشت به انواع سامانه های مورد نیاز فضانوردان همچون یك سیستم مخابراتی ویژه، مجهز بود كه فضانوردان ضمن تمرین ها و از راه رادیوهای داخل كلاه لباس فضایی، با كارشناسان حاضر در صحنه یا متخصصان ناسا در ارتباط بودند.
این تصویر یكی از تصاویر نادری است كه توسط دانیل شایوتز (Dan Schaiewitz) كارشناس شركت استاندارد هامیلتون انتشار یافته است.
شایوتز یكی از افرادی بود كه در جریان برنامه آپولو در آموزش و تمرین های فضانوردان بعنوان یك كارشناس باید حضور مداوم می داشت. او هم به خاطر مستندسازی كار و هم علاقه شخصی در جریان آموزش ها، مرتباً تصاویری می گرفت كه جنبه رسمی تصاویر ناسا را ندارند و بعنوان اسناد دولتی ثبت نشده اند بنابراین برای علاقمندان جذابیت دارند.
شایوتز و همكارانش تمام روزهای تمرین، از ساعت ۶ بامداد وارد عملیات می شدند. بعد از آنكه فضانوردان را آماده می كردند، با همین ون آنها را به محل تمرین می بردند. البته او و همكارانش پیش از آن ملزم بودند با همان نوع لباس، عملیات را یك یا چند بار تكرار كنند تا عیوب كار مشخص شود و فضانوردان در زمان تمرین، وقت را از دست ندهند.
دریكی از عكس ها او را كه با لباس فضایی از ون پیاده می شود می بینید و در تصویر دیگر یوجین سرنان و هریسون اشمیت را. در عكس دیگر، شایوتز در سمت چپ بر پیاده شدن فضانوردان نظارت می كند.





1398/03/17
14:29:13
5.0 / 5
4631
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , شركت , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است