برای اتصال مغز انسان به رایانه

استارتاپ متعلق به ایلان ماسك 39 میلیون دلار جمع كرد

استارتاپ متعلق به ایلان ماسك 39 میلیون دلار جمع كرد

به گزارش با فناوری استارتاپ ˮنورالینكˮ( Neuralink) به مؤسس آن ˮایلان ماسكˮ است، توانسته بخش زیادی از سرمایه گذاری هدف خود برای پروژه اتصال مغز انسان به كامپیوتر را جمع آوری كند.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، استارتاپ "نورالینك"(Neuralink) می خواهد با ساخت تراشه های كامپیوتری قابل كاشت در داخل مغز انسان، مرز بین بشر و ماشین را كم رنگ تر كند.
این شركت قصد داشت كه میزان ۵۱ میلیون دلار بودجه برای این منظور جمع آوری كند كه حال توانسته ۳۹ میلیون دلار از این میزان را به دست آورد.
سرمایه گذاری های اولیه به دو سال پیش باز می گردد. زمانی كه این استارتاپ اعلام نمود ۲۷ میلیون دلار بودجه به دست آورده است. البته هدف شركت در آن زمان این بود كه ۱۰۰ میلیون دلار بودجه كسب كند.
"ایلان ماسك" در صفحه خود در توئیتر اعلام نمود كه فناوری شركت "نورالینك" در آینده ای نزدیك توسعه می یابد.
ماسك در سال ۲۰۱۶ میلادی با راه اندازی این استارتاپ از ساخت "نوعی رابط مغز " با نام "نورالینك" اطلاع داد كه به كاربران امكان اتصال مستقیم به اینترنت از راه مغزشان را می دهد. به قول ماسك این فناوری لازم است تا تمام انسان ها به اندازه هوش مصنوعی باهوش شوند.
گفته می شود این تراشه حس لامسه كاربران را بازیابی می كند. این پردازنده سیگنال های پیچیده ای را رمزگشایی می كند كه در داخل مغز انسان شكل گرفته اند؛ سپس تراشه آنها را به رقم تبدیل می كند تا بتواند این سیگنال ها را پردازش كند.


در نتیجه شخصی كه این تراشه در مغز وی كار گذاشته می شود، امكان كنترل كردن عملكرد عضلات بدن را پیدا می كند.
تراشه هایی از این دست قادرند به درمان طیفی از اختلالات ناتوان كننده عصبی مانند پاركینسون و آلزایمر كمك كنند. این تراشه ها همینطور می توانند به افرادی كه از سكته مغزی و معلولیت ناشی از صدمه های نخاعی رنج می برند، كمك كنند.
گفته می شود تراشه های قابل كاشت در مغز باید بسیار كوچك و از لحاظ انرژی تا حد زیادی كارآمد باشند.
ماسك گفته بود كه استفاده از این تكنولوژی به شكلی یك همزیستی با هوش مصنوعی به شمار می آید.



1398/02/25
12:33:15
5.0 / 5
4701
تگهای خبر: استارتاپ , اینترنت , بازی , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است