گایا یك سیارك را شناسایی كرد

گایا یك سیارك را شناسایی كرد

به گزارش با فناوری تلسكوپ فضایی ˮگایاˮ (Gaia) اخیراً هنگامیكه در حال جستجوی در آسمان به منظور نشان دادن یك میلیارد ستاره در كهكشان راه شیری به دانشمندان بود، نیم نگاهی به اجسام آسمانی كه نزدیك منظومه شمسی قرار دارد، انداخته و موفق به رصد سیارك هایی در منظومه شمسی شده است.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا، تلسكوپ فضایی گایا تابحال موفق به جمع آوری داده های ارزشمندی شده كه نتیجه یكی از آنها این بود كه دانشمندان توانستند وزن كهكشان راه شیری را توسط داده های این تلسكوپ و تلسكوپ هابل تخمین بزنند. حالا در آخرین رصد خود، این تلسكوپ موفق به شناسایی یك سیارك شده است.
گایا (Gaia) یك تلسكوپ فضایی است كه در سال ۲۰۱۳ توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) راه اندازی شده و انتظار می رود مأموریت آن تا سال ۲۰۲۲ ادامه یابد. این تلسكوپ فضایی برای اختر سنجی با دقت بی سابقه ای از موقعیت ها، فاصله ها و حركت ها طراحی شده است.
در كنار پردازش گسترده و تجزیه و تحلیل داده های گایا در آماده سازی برای انتشار داده های بعدی، دانشمندان طی تجزیه و تحلیل داده های كنونی آن، موفق به كشف سیاركی كه توسط گایا شناسایی شده، گشته اند. داده های گایا در این باره به صورت منظم از راه یك سیستم اخطار آنلاین به
اشتراك گذاشته می شود تا ستاره شناسان در سراسر جهان بتوانند پیگیری لازم را انجام دهند. برای مشاهده این سیارك ها، یك تلسكوپ با قطر ۱ متر یا بزرگ تر مورد نیاز است.
سیارك ها (Asteroids) اجسام كوچكی هستند كه از سنگ یا فلز و سنگ و فلز ساخته شده اند. سیارك ها معمولاً اجسام نامنظمی هستند و بر گرد خورشید حركت می كنند.
میلیون ها سیارك در منظومه خورشیدی ما وجود دارند.




1398/02/11
19:58:42
5.0 / 5
4793
تگهای خبر: تلسكوپ , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است