سالمندان با توجه به این ربات به پرستار نیاز ندارند

سالمندان با توجه به این ربات به پرستار نیاز ندارند

با فناوری: پژوهشگران آمریكایی، نوعی ربات ابداع نموده اند می تواند از سالمندان در خانه آنها مراقبت كند.


به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، تابحال شاهد ابداع ربات های بسیاری بوده ایم كه برای كمك به سالمندان ابداع شده اند. این دفعه گروهی از پژوهشگران "دانشگاه ایالتی واشنگتن"(WSU)، نوعی ربات ابداع نموده اند كه می تواند محل حضور كاربر خودرا مشخص نماید و سپس برای كمك به سمت آنها برود.
سیستم این دانشگاه موسوم به "سیستم پشتیبانی ربات"(RAS)، از یك ربات متحرك مجهز به چرخ تشكیل شده است. این ربات می تواند با ارزیابی بیسیم شبكه ای از حسگرها، موقعیت كاربر را شناسایی كند و به كمك او بشتابد.
اگر ربات متوجه شود كه كاربر به كمك نیاز دارد، راه خودرا به طرف موقعیت او پیدا می كند و با كمك سیستم نقشه برداری و دوربین های راهنما از موانع سر راه دور میگردد. هنگامی كه ربات به كاربر می رسد، سه گزینه را با كمك یك تبلت به او نشان داده است. این سه گزینه شامل سه ویدئو هستند كه مرحله بعد برای نحوه انجام كار، ویدئویی در مورد انجام شدن كل كار و ویدئویی برای نمایش اشیای مورد نیاز را به نمایش می گذارد.
در آزمایش این سیستم، ربات توانست به 26 دانشجو كمك نماید تا سه كار را انجام دهند. كارهای پیشنهادی، شامل بیرون بردن یك سگ برای پیاده روی، درمان با مصرف غذا و آب و آب دادن به گیاهان بود. هنگامی كه دانشجویان برای انجام این كارها با مشكلی روبرو می شدند، سیستم می توانست مشكل را تشخیص دهد و ربات را به موقعیت آنها بفرستد.


بیشتر داوطلبان، تجربه كار با این سیستم را پسندیدند و با كمك تبلت به راحتی از آن استفاده كردند. این گروه پژوهشی هم اكنون، در جستجوی داوطلبان سالمند است تا سیستم را روی آنها آزمایش كند.
پروفسور "دیان كوك"(Diane Cook)، سرپرست این پروژه اظهار داشت: حدود 90 درصد سالمندان ترجیح می دهند دوران سالمندی را در خانه خود بگذرانند و به خانه سالمندان نروند. هدف ما از ابداع این فناوری این است كه سالمندان به جای استخدام پرستار یا رفتن به خانه سالمندان، بتوانند به صورت مستقل در خانه خود زندگی كنند.
"برایان ماینر"(Bryan Minor)، از پژوهشگران مهندسی برق و علوم كامپیوتر دانشگاه ایالتی واشنگتن اظهار داشت: این سیستم می تواند ربات را با فناوری تشخیص فعالیت هماهنگ كند تا نیاز سالمندان به پرستار برطرف شود.
وی اضافه كرد: هنگامی كه ما هنوز در اولین مرحله بررسی سیستم بودیم، با نتایج امیدواركننده ای روبرو شدیم. مرحله بعدی آزمایش این سیستم برای دریافت ایده بهتر، یادآوری های ویدئویی و دیگر تنظیمات مربوط به ربات، با گروهی از سالمندان صورت خواهد گرفت.
مقاله این پژوهش، در مجله "Cognitive Systems Research" به چاپ رسید.



1397/10/25
14:30:15
5.0 / 5
4849
تگهای خبر: آزمایش , ابداع , پژوهش , حسگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است