با ابداع جدید ممكن شد؛

تشخیص سرطان از روی تنفس

تشخیص سرطان از روی تنفس

به گزارش با فناوری محققان انگلیسی دستگاهی ابداع نموده اند كه با بررسی تنفس بیمار، وجود سرطان را در بدن آنها تشخیص می دهد. این دستگاه مقرر است طی دو سال آتی آزمایش شود.



به گزارش با فناوری به نقل از دیلی میل، محققان انگلیسی یك دستگاه تست تنفس ابداع نموده اند كه پیشرفت بزرگی در تشخیص سرطان بشمار می رود.
این تست برای رصد نشانه های اولیه بیمارهایی طراحی شده كه با استفاده از تنفس وارد بدن انسان می شوند. بدین سان نیاز به بیوپسی هم حداقل ۵۰ درصد كاسته می شود.
به قول پزشكان چنین دستگاهی می تواند سالانه جان هزاران نفر را نجات دهد. دستگاه مذكور می تواند مواد شیمیایی مربوط به تومورهای سرطانی را ردیابی كند.
این فناوری طی دو سال و برای ۱۵۰۰ بیمار آزمایش خواهد شد. محققان امیدوارند طی دهه های آتی آزمایش با این دستگاه جایگزین برنامه های رصد بیماری هم اكنون شود.
دیوید كروزبی از مركز تحقیق سرطان انگلیس می گوید: این دستگاه پتانسیل زیادی برای رصد بیماری ها دارد. اگر بتوان سرطان را در مراحل اولیه رصد كرد، احتمال درمان آن بیشتر خواهد بود. در خیلی از موارد تست های خوبی برای یافتن این بیماری در مراحل اولیه وجود ندارد. چونكه سرطان در این مراحل نشانه ای ندارد.
این فناوری حاصل همكاری بیلی بویل محقق دانشگاه كمبریج است كه بعد از مرگ همسرش از سرطان كلون در سن ۳۶ سالگی این دستگاه را ساخته است.
این دستگاه تركیبات متلاطم طبیعی (VOC) را بررسی می كند كه با استفاده از جریان خون به تنفس فرد منتقل می شوند و به صورت دقیق به انواع خاصی از سرطان مرتبط هستند.
محققان معتقدند سرطان های مختلف، تغییراتی در تركیبات VOC تولید می كنند و بدین سان می توان نشانه شیمیایی هر بیماری را هم یافت.
آزمایش این دستگاه توسط مركز تحقیقات سرطان انگلیس با همكاری موسسه «اولستون مدیكال» انجام می گردد.
ربكا فیتزجرالد یكی از محققان دانشگاه كمبریج است كه فرایندآزمایش دستگاه را رهبری كرد. او می گوید: در اصل به نظر می آید بتوان سرطان ریه را به وسیله تنفس ردیابی كرد.
در آزمایش از بیماران خواسته می گردد به مدت ۱۰ دقیقه درون دستگاه تنفس كنند. این ابزار مولكول های هوابرد را جمع آوری و برای تحلیل به آزمایش ارسال می كند. طی چند روز نتایج این بررسی ها به اطلاع بیماران می رسد.
تحقیق جدید وجود ۶ سرطان مختلف همچون معده، كلیه، مثانه، پروستات، كبد یا پانكراس و مری را ردیابی می كند.

1397/10/14
14:54:13
5.0 / 5
4718
تگهای خبر: آزمایش , ابداع , تحقیقات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است