حمایت اتحادیه اروپا از ایران برای ارتقای ایمنی هسته ای

حمایت اتحادیه اروپا از ایران برای ارتقای ایمنی هسته ای

به گزارش با فناوری رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای از حمایت ۲۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از ایران برای ارتقای ایمنی هسته ای اطلاع داد.



به گزارش با فناوری به نقل از وزارت علوم، نشست مراجع ملی (NCPs) همكاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با اتحادیه اروپا، با حضور ۱۶ مرجع ملی هماهنگ كننده به میزبانی مركز همكاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید.
در این جلسه كه بامداد امروز چهارشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۳۹۷ برگزار شد، حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعنوان هماهنگ كننده ملی همكاری های علمی، آموزشی و پژوهش با كمیسیون اروپایی، بر ضرورت گسترش این حوزه از همكاری ها با اتحادیه اروپا و همچین هماهنگی مراجع ملی در این زمینه تاكید نمود.
در این جلسه، مراجع ملی، گزارشی از فعالیت های خود طی دو سال قبل در حوزه های مختلف ارائه كردند و ضمن راهكارهای ارتقای همكاری با اتحادره اروپا، چالش های موجود دراین زمینه بررسی گردید.
حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی، اتحادیه اروپا را نمونه ایده آل همگرایی در بین سازمان های منطقه توصیف كرد و مدیر دفتر همكاری های علمی بین المللی دانشگاه علامه طباطبایی گزارشی از فعالیت های این دانشگاه در حوزه همكاری در حوزه «علم و جامعه» و همینطور برنامه اراسموس پلاس ارائه كرد.
دكتر كرمی ثابت معاون سازمان انرژی اتمی و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای هم ضمن برشمردن دستاورهای سازمان انرژی اتمی در حوزه همكاری با اتحادیه اروپا طی دو سال قبل از حمایت ۲۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از ایران برای ارتقای ایمنی هسته ای اطلاع داد.
در ادامه جلسه، نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشكی، دانشگاه های تهران، اصفهان و سازمان حفاظت محیط زیست، گزارشی از عملكرد همكاری های علمی، آموزشی و پژوهشی با كمیسیون اروپایی ارائه كردند.
عطاء الله كوهیان معاون مركز همكاری های علمی بین المللی وزارت علوم هم ضمن برشمردن كاركردهای مراجع ملی، نقش هماهنگ كننده آنها در ارتقای مناسبات را با اهمیت خواند.
همكاری های علمی آموزشی و پژوهشی ایران و اتحادیه اروپا پس از توافق هسته ای ایران و ۱+۵، در چارچوب بیانیه همكاری های علمی، آموزشی و پژوهشی ایران و اتحادیه اروپا گسترش یافته و طرفین همكاری های خویش را در دو چارچوب آموزشی (برنامه ارسموس پلاس) و پژوهشی (برنامه چشن انداز ۲۰۲۰) دنبال می كنند. كارگروه مشتركی برای همكاری ها در این حوزه میان طرفین تشكیل شده كه تا كنون سه جلسه از این كارگروه در تهران و بروكسل تشكیل شده و نشست چهارم این كارگروه هم طی ماه های آینده در بروكسل، پایتخت بلژیك برگزار می شود.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هماهنگی كننده ملی ( National Coordinator ) همكاری های علمی، اموزشی و پژوهشی با كمیسیون اروپایی است كه همكاری های طرفین را با استفاده از ۱۶ مرجع ملی در حوزه های مختلف همچون انرژی های نو و تجدید پذیر، یورواتم، علم برای جامعه، امنیت غذایی، كشاورزی، فناوری های زیستی، اقدامات اقلیمی، بیوتكنولوژی و سایر حوزه ها عملیاتی می كند.

1397/09/15
12:45:41
5.0 / 5
4373
تگهای خبر: آموزش , پژوهش , تحقیقات , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان با فناوری

بافناوری

با فناوری
با فناوری

با فناوری

معرفی فناوری روز دنیا

bafanavari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت با فناوری محفوظ است