تصویر روز ناسا از یك سحابی

با فناوری: حساب كاربری اینستاگرام ناسا تصویر جدیدی از یك سحابی انعكاسی از كاتالوگ سحابی ها و خوشه های ستارگان متعلق به شارل مسیه ستاره شناس فرانسوی منتشر نموده است.

به گزارش با فناوری به نقل از ناسا، طبق حساب كاربری اینستاگرام سازمان فضایی آمریكا امروز به مناسبت تولد چارلز مسیه، ستاره شناس فرانسوی (۱۸۱۷-۱۷۳۰) وب سایت مربوط تلسكوپ هابل، تصاویر جدیدی از اجسام در عمق فضا با جزئیات خارق العاده منتشر نموده است.

مرسیه به علت جمع آوری «كاتالوگ سحابی ها و خوشه های ستارگان » مشهور است. این كاتالوگ شامل اجسام اعماق فضا است كه به طرفداران و دوستداران شهاب سنگ ها كمك می نماید وقت خویش را برای مطالعه اشیایی كه ستاره دنباله دار نیستند، هدر ندهند.
به هر حال تصویر تازه انتشار یافته از كاتالوگ مسیه سحابی انعكاسی در صورت فلكی Orion است. سحابی انعكاسی زمانی به وجود می آید كه نور یك ستاره پراكنده یا روی ابرهای غبار نزدیك منعكس می گردد.
به هرحال سحابی مذكور حدود ۱۶۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد و با تلسكوپ های دوتایی قابل رصد است. اما با تلسكوپ های ۸ اینچی یا بزرگتر جزئیات بیشتری از این سحابی را می توان مشاهده كرد. ظاهر سحابی شباهت زیادی به شهاب سنگ دارد. به طوریكه یك طرف سحابی مانند دم ستاره دنباله دار می درخشد. این سحابی خیلی از افراد را به اشتباه می اندازد.

1397/04/06