پژوهشگران استرالیایی مطرح كردند:

نقش اساسی سیستم ایمنی در به خواب رفتن سلول های سرطانی

با فناوری: مطالعه اخیر پژوهشگران استرالیایی نشان داده است كه سیستم ایمنی بدن می تواند سلول های سرطانی را در حالت خاموش نگه دارد.

به گزارش با فناوری به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، پژوهشگران موسسه"Peter Doherty" و موسسه"Telethon Kids" در مطالعه اخیرشان دریافته اند كه چگونه سیستم ایمنی بدن می تواند سلول های سرطانی را در حالت خاموش نگه دارد و امیدوار هستند كه كشف آنها منجر به توسعه تكنیك های ایمنی درمانی كه به صورت عمده رشد تومور را برای یك مدت نامحدود متوقف می كند، خواهد شد.
در صورتی كه تحقیقات اخیر درباره سرطان در حال بررسی روش هایی برای از بین بردن این سلول های مرگبار است، این مطالعه جدید، یك روش بالقوه متفاوت برای مبارزه با برخی بیماری های زننده را مورد بررسی قرار داده است.
دانشمندان مدتها پیش متوجه شده بودند كه در بعضی موارد سلول های سرطانی بدخیم می توانند در طولانی مدت در حالت سكون مانده و گسترش نیابند. این فرایند "تعادل ایمنی سرطان"(cancer-immune equilibrium) نامیده میگردد.
"جیسون وایتمن"(Jason Waithman)، یكی از نویسندگان این مطالعه می گوید: آنچه كه ما درك نمی نماییم مكانیسم هایی است كه مسئول نگه داشتن تومورها تحت كنترل و در حالت خواب هستند. آنچه كه ما می دانستیم این بود كه این جعبه سیاه كنترل سرطان وجود دارد و تابحال درحال تلاش بودیم تا آنرا بهتر درك نماییم.
در این مطالعه، پژوهشگران بر روی یك نوع سلول ایمنی به نام سلول های(TRM) متمركز شده بودند. سلول های TRM حدود ۲۰ سال پیش شناسایی شده بودند و عملكردی متفاوت نسبت به دیگر سلول های ایمنی داشتند. به منظور مطالعه اثر سلول های TRM بر روی تعادل ایمنی سرطان، پژوهشگران آزمایش هایی را بر روی موش مبتلا به "ملانوما"(melanoma) انجام دادند. پژوهشگران با استفاده از یك روش تصویربرداری جدید موفق به مشاهده حركت سلول های ایمنی در زمان واقعی شدند.
ملانوما(Melanoma) به تومور با منشا سلول های ملانین دار گویند. این تومور بدخیم اصولاً یك تومور پوستی است. این نوع سرطان به سرعت می تواند در بدن گسترش پیدا كند.

"سایمون پارك"(Simone Park) یكی از پژوهشگرانی كه این روش تصویربرداری جدید را توسعه داد، اظهار داشت: با استفاده از یك میكروسكوپ ویژه، ما توانستیم سلول های ملانوما پوست موش و سلول های T پوست را مشاهده نماییم. سلول های ملانوما را پیدا كرده و رشد سلول ها را كنترل نماییم.
گام بعدی این بود كه بررسی نمایند هنگامیكه سلول های TRM تخلیه می شوند، چه اتفاقی برای سلول های ملانوما می افتد. نتایج قابل توجه بود، برداشتن سلول های TRM، به رشد تومور منجر گردید. محققان سلول های TRM را بعنوان یك عامل اساسی در سركوب پیشرفت سرطان و حفظ تعادل ایمنی سرطان می دانند.
آزمایشات بیشتری برای درك اینكه چگونه سلول های TRM، سلول های سرطانی را خاموش نگه می دارند، نیاز است.
یافته های این مطالعه در مجله Nature منتشر گردید.

1397/10/12